Datorăm respect şi iubire Maicii Domnului
Pentru ca sa intelegem ca datoram respect si iubire Maicii Domnului, credem ca nici n-ar mai fi nevoie sa alergam la toate textele biblice care ne amintesc aceasta datorie sfanta. Caci insasi dragostea lui Dumnezeu din inimile noastre, precum si bunul simt duhovnicesc trebuie sa ne dea incredintarea aceasta. i cum nu vom cinsti si []Pentru ca sa intelegem ca datoram respect si iubire Maicii Domnului, credem ca nici n-ar mai fi nevoie sa alergam la toate textele biblice care ne amintesc aceasta datorie sfanta.
Caci insasi dragostea lui Dumnezeu din inimile noastre, precum si bunul simt duhovnicesc trebuie sa ne dea incredintarea aceasta. i cum nu vom cinsti si iubi pe aceea pe care ingerul a numit-o cea mai binecuvantata intre femei (Luca 1, 28), prin care Domnul a luat trup, care L-a purtat pe bratele ei sfinte, L-a alaptat si L-a ingrijit cu cea mai duioasa si mai adanca iubire, care pastra cu fior in inima ei, cuvintele ingerului, ale Elisabetei, ale pastorilor si ale magilor, ale batranului Simeon si ale proorocitei Ana cu privire la El, care L-a urmarit cu dragoste ingrijorata in cursul anilor de propovaduire, care a simtit mai adanc si mai sfasietor decat toti, in zilele rastignirii, ascutisul sabiei despre care ii vorbise batranul Simeon, care a stat neclintita langa Cruce in mijlocul ocarilor si batjocorilor multimii si care acum se bucura in slava langa Fiul ei. tim ca in legatura cu sfanta datorie a cinstirii Maicii Domnului, s-au facut cateodata si poate se mai fac pe ici pe colo si unele greseli. Astfel, dintr-un exces de ravna si dragoste, unii au cazut in greseala de a-i aduce Maicii Domnului o inchinare ca lui Dumnezeu, asa numita inchinare latreutica.
Biserica a osandit insa, intotdeauna astfel de excese (cum a fost, spre exemplu, secta coliridianilor, o secta din Arabia sau Agaria, langa Marea de Azov pe la sfarsitul veacului al IV-lea d. Hr., pe care Biserica i-a osandit, pentru ca se inchinau Maicii Domnului ca unei persoane dumnezeiesti. Caci Biserica mentinandu-se pe temelia Scripturii, invata ca trebuie sa o cinstim pe Maica Domnului, ferindu-ne insa de a o adora ca pe o persoana dumnezeiasca.
Cu toata slava ce I-o da Maicii Domnului, Ortodoxia ramane adanc si hotarat hristocentrica, neridicand in nici un fel un alt centru alaturi de Hristos. Slava Maicii Domnului e revarsarea din slava lui Hristos, cea mai deplina revarsare din slava Lui ...
Caci insasi dragostea lui Dumnezeu din inimile noastre, precum si bunul simt duhovnicesc trebuie sa ne dea incredintarea aceasta. i cum nu vom cinsti si iubi pe aceea pe care ingerul a numit-o cea mai binecuvantata intre femei (Luca 1, 28), prin care Domnul a luat trup, care L-a purtat pe bratele ei sfinte, L-a alaptat si L-a ingrijit cu cea mai duioasa si mai adanca iubire, care pastra cu fior in inima ei, cuvintele ingerului, ale Elisabetei, ale pastorilor si ale magilor, ale batranului Simeon si ale proorocitei Ana cu privire la El, care L-a urmarit cu dragoste ingrijorata in cursul anilor de propovaduire, care a simtit mai adanc si mai sfasietor decat toti, in zilele rastignirii, ascutisul sabiei despre care ii vorbise batranul Simeon, care a stat neclintita langa Cruce in mijlocul ocarilor si batjocorilor multimii si care acum se bucura in slava langa Fiul ei. tim ca in legatura cu sfanta datorie a cinstirii Maicii Domnului, s-au facut cateodata si poate se mai fac pe ici pe colo si unele greseli. Astfel, dintr-un exces de ravna si dragoste, unii au cazut in greseala de a-i aduce Maicii Domnului o inchinare ca lui Dumnezeu, asa numita inchinare latreutica.
Biserica a osandit insa, intotdeauna astfel de excese (cum a fost, spre exemplu, secta coliridianilor, o secta din Arabia sau Agaria, langa Marea de Azov pe la sfarsitul veacului al IV-lea d. Hr., pe care Biserica i-a osandit, pentru ca se inchinau Maicii Domnului ca unei persoane dumnezeiesti. Caci Biserica mentinandu-se pe temelia Scripturii, invata ca trebuie sa o cinstim pe Maica Domnului, ferindu-ne insa de a o adora ca pe o persoana dumnezeiasca.
Cu toata slava ce I-o da Maicii Domnului, Ortodoxia ramane adanc si hotarat hristocentrica, neridicand in nici un fel un alt centru alaturi de Hristos. Slava Maicii Domnului e revarsarea din slava lui Hristos, cea mai deplina revarsare din slava Lui ...
Sursa: Oastea Domnului
Vezi articolul complet pe Oastea Domnului