La inceput era Cuvantul si Cuvantul era la Dumnezeu si Dumnezeu era Cuvantul. Acesta era intru inceput la Dumnezeu. Toate prin-tr-Insul s-au facut si fara de Dansul nimic nu s-a facut, ce s-a facut. Intru Dansul viata era, si viata era lumina oamenilor. i lumina intru intuneric lumineaza si intunericul pe dansa nu a cuprins-o. []La inceput era Cuvantul si Cuvantul era la Dumnezeu si Dumnezeu era Cuvantul. Acesta era intru inceput la Dumnezeu. Toate prin-tr-Insul s-au facut si fara de Dansul nimic nu s-a facut, ce s-a facut. Intru Dansul viata era, si viata era lumina oamenilor. i lumina intru intuneric lumineaza si intunericul pe dansa nu a cuprins-o. Fost-a om trimis de la Dumnezeu; numele lui era Ioan. Acesta a venit spre marturie, ca sa marturiseasca despre lumina, ca toti sa creada prin El. Nu era acela Lumina, ci ca sa marturiseasca despre Lumina.

Cuvantul era Lumina cea adevarata, care lumineaza pe tot omul ce vine in lume. In lume era si ai Sai pe Dansul nu L-au primit. Iar celor cati L-au primit pe Dansul le-a dat lor stapanire ca sa se faca fii ai lui Dumnezeu, adica celor ce cred in Numele Lui. Care nu din sange, nici din pofta barbateasca, ci de la Dumnezeu s-au nascut. i Cuvantul trup S-a facut si S-a salasluit intru noi. i am vazut slava Lui, slava ca a Unuia nascut din Tatal, plin de dar si de adevar.

Ioan marturisea despre Dansul si striga, graind: Acesta era despre Care am zis: Cel ce dupa mine vine mai inainte de mine S-a facut, ca mai inainte de mine a fost. i din plinirea Lui noi toti am luat dar, iar darul si adevarul prin Iisus Hristos s-au facut . (Ev. de la Ioan 1, 1-17)Aceasta evanghelie cuprinde in sine intreaga istorie a mantuirii neamului omenesc. De aceea incepe cu vorbele: La inceput era Cuvantul , adica prin Cuvant a facut Dumnezeu lumea, dar cel dintai om, Adam, si, cu el, omenirea toata a cazut din starea cea dintai (nemuritoare si fara de pacat) intr-o stare de pacat, de moarte si osanda.

Pentru aceasta omenire cazuta in osanda si moarte, S-a facut trup Cuvantul lui Dumnezeu si S-a pogorat la noi, S-a rastignit si a murit pentru noi si pacatele noastre si, prin aceasta Jertfa, ne-a iertat si ne-a inviat prin invierea Sa si pe noi la o noua viata si ne-a scos din osanda si imparatia mortii si a intunericului.

Dar, pentru ca sa dobandim aceasta inviere si mantuire, trebuie sa-L primim cu adevarat pe Hristos.

Cititorule, inceputul si sfarsitul mantuirii tale sunt vorbele: i celor cati L-au primit pe El (adica pe Iisus) le-a dat lor putere sa se faca fii ai lui Dumnezeu . i cati L-au primit pe Dansul asta inseamna sa-L primesti si tu pe Hristos ca pe un Mantuitor al tau, Care S-a nascut, S-a rastignit, a murit si a inviat pentru tine si mantuirea ta sufleteasca. Aceasta primire a lui Hristos iti da si tie dar si putere sa invii si tu cu El, sa iesi si tu din starea ta cea pacatoasa si sa te faci fiul lui Dumnezeu.

Dar sa luam aminte! Evanghelia zice: i celor cati L-au primit pe Dansul le-a dat lor putere sa se faca fii ai lui Dumnezeu . Asta inseamna ca nu toti L-au primit pe Iisus si darul Lui.

Asa era pe vremea cand umbla Iisus pe pamant si asa e si acum. Lumina , ne spune Evanghelia ca este Iisus, Lumina cea adevarata care lumineaza pe tot omul ce vine in lume . Insa osanda aceasta este ca Lumina a venit in lume, dar oamenii iubira mai mult intunericul decat Lumina (In 3, 19).

Viata, ne spune Evanghelia ca este Iisus: Eu sunt inviera si viata! Cine crede in Mine viu va fi, chiar daca va fi murit , a zis Iisus (In 11, 25), dar nu toti oamenii primesc aceasta viata. Pacatosii care nu vor sa se...