Libertatea şi iadul
Biblia raspunde formulei atee daca Dumnezeu exista omul nu este liber prin afirmatia: daca omul exista, Dumnezeu nu mai este liber . Iar daca omul ii poate spune Nu lui Dumnezeu, Dumnezeu nu-i poate spune NU omului, caci dupa Sfantul Pavel in Dumnezeu toate sunt DA (2 Corinteni l, 19). Este DA-ul Legamintului pe care []Biblia raspunde formulei atee daca Dumnezeu exista omul nu este liber prin afirmatia: daca omul exista, Dumnezeu nu mai este liber . Iar daca omul ii poate spune Nu lui Dumnezeu, Dumnezeu nu-i poate spune NU omului, caci dupa Sfantul Pavel in Dumnezeu toate sunt DA (2 Corinteni l, 19). Este DA-ul Legamintului pe care Hristos il innoieste pe Cruce. Atunci, sunt liber vrea sa spuna: Dumnezeu exista . Dumnezeu insusi garanteaza libertatea indoielii, pentru a nu violenta constiintele.
Dumnezeu a creat libertatea secunda si isi ia supremul risc al unei libertati emergente, capabila sa-L infringa, sa-L faca sa se pogoare in moarte si in iad.: El se lasa cu buna stiinta ucis, pentru a le darui ucigasilor iertarea si invierea. Omnipotenta lui consta in locuirea libertatii umane, cu pretul voalarii propriei prestiinte si in scopul de a dialoga cu celalalt: Dumnezeu il iubeste pina la aceasta nemarginita patima care asteapta un raspuns liber, ca si crearea nesilita a unei comunitati fiintiale intre Dumnezeu si copilul Sau. Adagiul patristic o spune: Toate ii sunt cu putinta lui Dumnezeu, afara de puterea de a-l sili pe om sa-L iubeasca . Omnipotenta lui Dumnezeu il face sa devina Cruce de viata facatoare, ca unic raspuns la procesul ateismului in fata libertatii si a raului.
Imparatia lui Dumnezeu se afla inauntrul vostru ; asta inseamna ca si iadul se afla inauntrul oamenilor, lucru pe care il spune, in felul sau, si Marcel Jouhandeau: De unul singur as putea ridica impotriva...
Dumnezeu a creat libertatea secunda si isi ia supremul risc al unei libertati emergente, capabila sa-L infringa, sa-L faca sa se pogoare in moarte si in iad.: El se lasa cu buna stiinta ucis, pentru a le darui ucigasilor iertarea si invierea. Omnipotenta lui consta in locuirea libertatii umane, cu pretul voalarii propriei prestiinte si in scopul de a dialoga cu celalalt: Dumnezeu il iubeste pina la aceasta nemarginita patima care asteapta un raspuns liber, ca si crearea nesilita a unei comunitati fiintiale intre Dumnezeu si copilul Sau. Adagiul patristic o spune: Toate ii sunt cu putinta lui Dumnezeu, afara de puterea de a-l sili pe om sa-L iubeasca . Omnipotenta lui Dumnezeu il face sa devina Cruce de viata facatoare, ca unic raspuns la procesul ateismului in fata libertatii si a raului.
Imparatia lui Dumnezeu se afla inauntrul vostru ; asta inseamna ca si iadul se afla inauntrul oamenilor, lucru pe care il spune, in felul sau, si Marcel Jouhandeau: De unul singur as putea ridica impotriva...
Sursa: Oastea Domnului
Vezi articolul complet pe Oastea Domnului