OMILIA A XV-A Despre credinta II Acolo este Tatal, si Fiul, si Sfantul Duh, firea necreata, vrednicia de stapan, bunatatea fireasca.

Tatal, principiul tuturora, cauza existentei existentelor, radacina a tot ce este viu. Din El a iesit Izvorul vietii, intelepciunea, puterea, chipul intru totul asemenea nevazutului Dumnezeu, Fiul nascut din Tatal, Cuvantul cel viu, Care []OMILIA A XV-A Despre credintaIIAcolo este Tatal, si Fiul, si Sfantul Duh, firea necreata, vrednicia de stapan, bunatatea fireasca.

Tatal, principiul tuturora, cauza existentei existentelor, radacina a tot ce este viu. Din El a iesit Izvorul vietii, intelepciunea, puterea, chipul intru totul asemenea nevazutului Dumnezeu, Fiul nascut din Tatal, Cuvantul cel viu, Care este Dumnezeu si este la Dumnezeu, si nu adus la existenta; existand mai inainte de toti vecii, si nu dobandit in urma; Fiu, nu posesiune;Facator, nu faptura. Ziditor, nu zidire; este tot ceea ce este Tatal. Am spus: Fiu si Tata. Pastreaza-mi aceste insusiri! Ramanand deci Fiu prin modul existentei, este totusi tot ce este Tatal, potrivit cuvintelor Domnului, Care spune: Toate cate are Tatal ale Mele sunt . Un portret, intr-adevar, trebuie sa aiba toate cate se gasesc in originalul sau. Am vazut, spune evanghelistul, slava Lui, slava ca a Unuia Nascut din Tatal , adica minunile facute de El nu I-au fost date prin dar si prin har, ci Fiul are vrednicia dumnezeirii...