Hristos ne cere intai inima, si numai dup aceea ne cere slujba noastr . Cine face o slujb f r inim acela este un slujbas netrebnic si va face o slujb netrebnic , atat pentru Dumnezeu cat si pentru semenii s i. Unii au ar tat, dar altii n-au ar tat inc ce poate face harul lui Dumnezeu prin cei ce-si []Hristos ne cere intai inima, si numai dup aceea ne cere slujba noastr . Cine face o slujb f r inim acela este un slujbas netrebnic si va face o slujb netrebnic , atat pentru Dumnezeu cat si pentru semenii s i.

Unii au ar tat, dar altii n-au ar tat inc ce poate face harul lui Dumnezeu prin cei ce-si predau Lui toat inima lor. In fiecare loc unde citim in Cuvantul Sfant ori suntem intr-un loc sfant, ori intr-o adunare sfant , aceasta este totdeauna cea mai dintai si cea mai puternic dorint si cerere a lui Dumnezeu: Fiule, d -Mi inima ta! D -Mi toat inima ta.

Inima omului are cel putin trei compartimente nu numai unul. Primul compartiment este cel al cuvintelor, este constientul omului. Partea aceasta multi o aduc la Dumnezeu si in acest compartiment multi Il primesc pe Domnul. Vorbesc despre El si Ii promit multe cu vorba.

Partea a doua a inimii, compartimentul din mijloc, este cel al gandurilor, este subconstientul omului. Partea aceasta la multi oameni este mereu inchis si ascuns , spre a nu se vedea ce se face acolo si ce zace. Multi oameni isi aduc la lumina Domnului vorbele lor, dar nu-si aduc in fata si sub st panirea Lui cele mai multe din gandurile lor. In subconstientul multor oameni zac atatea ganduri pe care omul nu le spune niciodat deplin lui Dumnezeu.

Partea a treia si cea mai adanc a inimii omului, este compartimentul inconstientului s u. Sinele cel mai profund, locul simturilor, a instinctelor, a reflexelor de unde izbucnesc toate, de unde ies toate, unde este r d cina tuturor actelor firesti ale omului.

In acest compartiment al inimii lor, Il primesc pe Hristos numai cei putini, cei in care Hristos face apoi operatia cea divin , innoirea cea sfant , transformarea cea Dumnezeiasc .

Cuvantul lui Dumnezeu, care este sabia cea cu dou t isuri care p trunde pan acolo c desparte sufletul si duhul, incheieturile si m duva, gandurile si simtirile inimii (Evrei 4,12) Adic subconstientul si inconstientul, sinele cel profund al omului, de care a spus Mantuitorul nostru Iisus Hristos c trebuie s ne lep d m noi neap rat cand venim la El (Matei 16,24).

Oricine nu-L primeste pe Hristos pan in compartimentul din fundul inimii sale, acela in zadar zice c este crestin. R d cina r ului acolo este in adancul inimii si oricine nu scoate r d cina, in zadar taie l starii.

Cei mai multi oameni caut s taie numai l starii de la suprafat , s recunoasc si s m rturiseasc doar p catele care se v d de departe si care izbesc privirile dinafar , dar isi ascund cu grij si nu le scot la vederea si judecata lui Dumnezeu p catele cele adanci, cele din care izvor sc de fapt toate cele dinafar . In felul acesta omul se insal toat viata pe sine insusi, crezand c -i poate insela si pe altii si pe Dumnezeu.

Mantuitorul nostru Iisus Hristos st intai la prima us a inimii noastre cand zice: Iat stau la us si bat. Dac I-am deschis prima us a cuvintelor, El nu Se opreste la aceasta. Ci dac nu I s-au deschis de la inceput toate usile, El merge mai adanc la a doua us , la cea a gandurilor omului si ii spune: Fiule, d -Mi Mie si gandurile tale Dup aceea trece si la usa din fund si-i spune: Fiule, d -Mi Mie si simturile tale. D -Mi Mie toat inima ta. Las -M pe Mine s st pinesc tot sinele t u, toat fiinta ta. Trupul, sufletul si duhul...