1 Adev rat este c sufletele unite cu Hristos si desp rtite de p cat si de satana, inainteaz si cresc frumos din bine in mai bine, din sus in mai sus, pan ajung p rtase firii Dumnezeiesti (2 Petru 1, 4). 2 Dar tot atat de adev rat este c si sufletele unite cu p catul si cu []1 Adev rat este c sufletele unite cu Hristos si desp rtite de p cat si de satana, inainteaz si cresc frumos din bine in mai bine, din sus in mai sus, pan ajung p rtase firii Dumnezeiesti (2 Petru 1, 4).2 Dar tot atat de adev rat este c si sufletele unite cu p catul si cu satana si desp rtite de Hristos, se pr busesc mereu din jos in tot mai jos, din r u in tot mai r u, pan ce ajung p rtase firii diavolesti.3 Fie in bine, fie in r u, nu exist o stare pe loc, ci o urcare ori o pr busire necontenit .4 Pe cel bun, faptele lui bune de ieri, il fac s fie mai bun ast zi. Iar pe cel r u, p catele lui de ast zi il vor face s fie mai r u maine.5 Astfel omul bun, cel unit cu Hristos, ajunge cu timpul s aib chipul lui Hristos nu numai pe f ptura lui sufleteasc , ci chiar si pe inf tisarea lui trupeasc (Gal. 6, 17).6 Iar omul p catului, unit cu satana si cu toate lucr rile lui, ajunge s aib nu numai in sufletul s u duhul lui satana ci chiar si pe inf tisarea lui fizic , chipul hidos si resping tor al diavolului (Ioan 8, 44).7 Este o priveliste insp imint toare s -i vezi adunati la un loc pe acei nefericiti posedati de satana, ce monstruos chip pot avea. Ce ochi sticlosi, ce fete crispate, ce gheare hr p rete, ce cuvinte murdare, ce ranjete s lbatice!8 De la taina botezului cand omul se uneste cu Hristos si cu biserica Lui si se leap d de satana si de toate lucr rile acestuia sufletul celui bun devenit p rtas firii Dumnezeiesti primeste insusirile sfinteniei, in m sura inaint rii sale in unirea cu Hristos.9 Marii oameni sfinti au avut astfel darul de a comunica nu numai cu natura egal lor ci si cu cea superioar a ingerilor ori cu cea inferioar a animalelor.10 Cum s-au inteles oamenii sfinti ca Avraam, Moise, David, Daniel si atatia altii din Vechiul sau Noul Testament cu fiintele ceresti, ori cu puterile naturii atribute care sunt numai ale acelor...