Ioan boteza si el in Iordan, aproape de Salim, pentru c acolo erau multe ape, si oamenii veneau ca s fie botezati. Pentru aceasta, ca s fie botezati, ca s fac o form , oamenii vin vin mereu Vin cu grab , vin cu grij si vin cu gr mada. Ca s -si indeplineasc niste obligatii ceremoniale, oamenii vin totdeauna []Ioan boteza si el in Iordan, aproape de Salim, pentru c acolo erau multe ape, si oamenii veneau ca s fie botezati.

Pentru aceasta, ca s fie botezati, ca s fac o form , oamenii vin vin mereuVin cu grab , vin cu grij si vin cu gr mada.

Ca s -si indeplineasc niste obligatii ceremoniale, oamenii vin totdeauna gr biti si grijulii.

Ba cu cat i se cere omului s implineasc mai multe astfel de lucruri, cu atat e mai multumit. Crezandu-se in felul acesta sc pat de orice alt obligatie fat de Dumnezeu.

Unii chiar inventeaz ei insisi cat mai multe astfel de fapte si obiceiuri.

Cat de multumit se intoarce apoi la p catele lui, omul care si-a in busit constiinta cu aceste pioase am giri!Cat de satisf cuti se cufund din nou oamenii apoi in somnul p catului!Si in mocirla c ldut a desfran rilor si a stric ciunii, dup ce au f cut o baie ceremonial . O primenire de aceasta religioas , care nu-i oblig la mai mult!Dar o, suflete al acestor oameni! de ce te mahnesti si te tulburi tu?Ce mai doresti, de ce nu te poti multumi cu ce ti-au dat ei?O, constiint a lor tu de ce nu-i lasi in pace?De ce nu te poti linisti?De ce te chinuiesti si te zvarcolesti in untrul lor? Duh al lor! tu de ce tanjesti si te zbuciumi in ei, cu tristete, cu durere si cu am r ciune?De ce esti nemultumit si nelinistit mereu, tulburandu-te? Nu ajunge oare c s-au botezat?Nu ajunge oare c acum au nume nou, form nou ?C acum au cu ce s se laude pe dansii?Si cu ce s batjocoreasc si s am geasc tulburand pe altii?O, tu suflet al acestor oameni, mustr -i!Tu constiint a lor, osandeste-i!Tu duh al lor, fr mant -i! C ei, acestia care vin cei mai repede ca s se boteze, vin si cel mai greu la Hristos.

Acei care se laud cu o implinire a Cuvantului, cu o respectare zeloas a indatoririlor dinafar a credintei, sunt aproape totdeauna si cei mai str ini de dragostea si de tr irea voii Sale curate si vii.

Setos, dup Inv t tura Sfintei Scripturi si a Bisericii, este decat unul (Efes. 4, 5).

Se s varseste o singur dat si pentru totdeauna. De aceea cel care l-a primit trebuie s -l p streze curat si sfant prin credint . Cu botezul este ca si cu nasterea dup trup: nu poate fi decat una, pan la moarte.

Cine va nesocoti acest lucru, trecand peste Cuvantul si randuielile cele sfinte, se face vinovat de un p cat cu grea pedeaps inaintea lui Dumnezeu.

Vai cu cat usur tate vinovat vin de multe ori oamenii nechibzuiti, ca s fie botezati iar si, batjocorind aceast Sfant Tain si unic .

Dup dou -trei predici am gitoare si f tarnice ale unui duh str in, indat sunt gata s primeasc al doilea, apoi al treilea si unii chiar si mai multe astfel de botezuri, de duhuri si evanghelii noi (2 Cor. 11, 4).

Altii se roag s fie botezati mereu, iar dac nu se g seste nimeni s -i boteze, se boteaz si singuri. Se boteaz de dou , de trei, de oricate ori. Cunosc si astfel de cazuri.

Cine apuc pe povarnisul acesta, merge...