Multimea celor ce crezusera era o inima si un suflet. Nici unul nu zicea ca averile sunt ale lui, ci aveau toate de obste si nu era nici unul care sa duca lipsa (Fapte 4, 32-35). Cum talcuieste Sf. Ioan Gura de Aur acest comunism religios Pogorarea Duhului Sfant din Ziua Cincizecimii a lasat o []Multimea celor ce crezusera era o inima si un suflet. Nici unul nu zicea ca averile sunt ale lui, ci aveau toate de obste si nu era nici unul care sa duca lipsa (Fapte 4, 32-35). Cum talcuieste Sf. Ioan Gura de Aur acest comunism religiosPogorarea Duhului Sfant din Ziua Cincizecimii a lasat o mare schimbare in viata si traiul celor dintai crestini. A lasat o lume de dragoste si fratietate. Multimea celor ce crezusera era o inima si un suflet. Nici unul nu zicea ca averile sunt ale lui, ci aveau toate de obste Isi vindeau averile si pretul lor il depuneau la picioarele apostolilor si se impartea fiecaruia dupa cum avea trebuinta i nu era nici unul care sa duca lipsa (Fapte 4, 32-35).

A, iata, acesta este comu nismul nostru! va striga atare bolsevic. Dar este o enorma deosebire; este o pra pastie intreaga intre acest co munism al Duhului Sfant si intre cel al bolsevismului.

Comunismul bolsevicilor are de temei ura, tirania, glontul, necredinta, dar comunismul Duhului Sfant are de temei dragostea si liber tatea.

Nimeni nu era obligat sa-si depuna averile la picioarele apostolilor; nimeni nu era obligat nici chiar la taxe si daruiri. Fiecare putea tinea banii si averile ce le avea (Fapte 5, 1-4). Totul se facea din dragoste si libertate. Totul era rodul revarsarii Duhului Sfant.

Sf. Ioan Gura de aur tal cuieste acest comunism reli gios prin urmatoarea minunata predica a milostivirii fata de cei saraci si lipsiti:Tot ceea ce avem este al lui Hristos; chiar si viata de la Dansul si printr-Insul o avem; si dreptul de a trai, de a res pira, si lumina, si aerul, si pa mantul, toate sunt ale Lui; si, daca ne-ar lipsi de una din acestea, ne pierdem si ne ni micim, caci noi suntem acei trecatori si nemernici (drumeti).

Asadar, a zice mereu ca aceasta este a mea, cealalta este a ta nu sunt decat vorbe goale, caci, in fapt, nu este asa. i cand tu zici ca te gasesti in casa ta, nu este altceva decat o vorba goala, lipsita de rea litatea lucrului, fiindca si aerul, si pamantul, si materialul casei sunt ale Creatorului; si chiar si tu, care ai cladit-o, precum si toate celelalte, sunt ale Lui. A ta este numai intrebuintarea casei.

Acestea deci imprimandu-le in mintea noastra, de aici vom castiga doua lucruri mari: vom fi totdeauna multumiti, fie ca le-am avea in stapanire, fie ca ni s-ar lua si ca nu vom mai sluji celor trecatoare, care nici nu sunt ale noastre. Chiar averile daca ti le-a luat, pe ale Sale le-a luat; chiar cinstea si slava, chiar trupul si chiar in susi sufletul de ti l-a luat, al Sau a luat; chiar copilul daca ti l-a luat, apoi n-a luat pe fiul tau, ci pe sluga Lui fiindca nu tu l-ai plasmuit ci El l-a facut.

Cu alte cuvinte, nimic nu este al tau; nici averile, nici cu vantul, ba inca nici sufletul, caci si acesta este al Stapanului.

Din doua parti noi suntem ai Lui. i prin creatiune, si prin credinta. De aceea si zice David: i sfatul meu de la Tine este (Ps. 38, 11), iar Pavel: Ca intru...