Despre bârfă și bârfitori
Lingusitorii si invidiosii stiu bine cum sa strecoare veninul acesta in acele inimi care ii asculta. i, astfel, cat de tare ar fi fost cineva la inceput, daca nu respinge pe barfitori, curand cade in mrejele vicleniilor lor.
Asa lucrau barfitorii Parintelui Iosif, in timp ce el lucra si se jertfea, frant sub greutatea istovitoare a muncii, macinat de bolile trupului sau slabut si slabit, lipsit de ingrijire, de odihna si chiar de hrana corespunzatoare. ( Traian Dorz, din Istoria unei Jertfe , Vol. I, pag. 121) Dar daca cei care dorm in formalism fac un pacat, multi dintre cei care se trezesc din el fac doua. In primul rand parasesc Casa cea care trebuia sa le ramana una si pe totdeauna. Iar in al doilea rand, croiesc alte cai laturalnice care maresc raul prin ura confesionala, prin barfiri si judecati rauvoitoare, prin certuri de partide si de interese atatatoare de pizma si de porniri vinovate. Amandoua aceste partide potrivnice si amandoua aceste duhuri al formalismului si al sectarismului se urasc de moarte unul pe altul. Dar, impotriva Duhului curat al Lucrarii Evangheliei, aceste doua duhuri se unesc.
Formalismul comod si decazut barfeste Lucrarea Domnului, numind-o secta. Iar sectarismul ingust si interesat o barfeste, numind-o formalism Numai fiii lui Dumnezeu, atat dintr-o parte cat si din alta, o vad ca pe o putere a Duhului Sfant, care aduce mantuirea, tuturor acelora care o cauta, in felul cel minunat pe care l-au vestit Sf. Ap. Pavel, Sf. Ioan Gura de Aur si toti Sfintii Parinti si martiri ai Bisericii, pana astazi. ( Traian Dorz, din Istoria unei Jertfe , Vol. I, pag. 238-239) S-a stins cel ce n-a stiut decat un singur lucru: sa lupte si a luptat. Sa sufere si a suferit. Sa se jertfeasca si s-a jertfit. Sa sufle din trambita si a trambitat! A fost prigonit, barfit, batjocorit, hulit dar le-a suferit pe toate, pri-vind tinta la Capetenia si Desavarsirea credintei noastre (Evrei 12, 2).
S-a stins un viteaz al Domnului pe care solia mortii, solia chemarii la Domnul, l-a aflat pe front, tinand sus steagul Domnului Iisus (din Isus Biruitorul din 21 februarie 1937, la plecarea la Domnul a Parintelui Vasile Ouatu, scris de mana Parintelui Iosif Trifa Traian Dorz, din Istoria unei Jertfe , Vol.
II, pag. 309) in revista Glasul Monahilor , preotul dr. Marin Ionescu, profesor de teologie, doctor teolog si paroh la biserica Cuibul cu barza din Bucuresti Acesta denunta Oastea Domnului, numind-o cuib de anarhie sociala, care ingroasa numarul somerilor care isi pierd ziua si noaptea in rugaciuni nesfarsite . Apoi o denunta Ministerului de Interne, pentru a o starpi ca pe o propaganda de anarhie sociala si de dezechilibru moral , ca pe o organizatie bizara, straina de spiritul religios si national al neamului I se raspunde potrivit Sfintei Scripturi: Grozava acuza! Teribila! Auziti, un preot doctor in teologie ne acuza ca ne pierdem ziua si noaptea in nesfarsite rugaciuni Dar ce zice Cuvantul lui Dumnezeu in atatea si atatea locuri? Nu sa prive ghem si sa ne rugam?Nedreptul barfitor e pus la punct printr-un articol puternic scris si dovedit cu Sf. Scriptura. Dar rautatea acestor martori mincinosi scornea mereu alte invinuiri. i cine avea timp sa le raspunda tuturor?Insa Domnul era cu noi si Lucrarea mergea din biruinta in biruinta. (Traian Dorz, din Istoria unei Jertfe , Vol.
II, pag. 313) Noi cunoastem pe multi preoti care se folosesc de scrierile Parintelui Trifa, dar pe el il barfesc din gros Noi ramanem pe totdeauna hotarati alaturi de cauza Domnului, langa Parintele Iosif. (din Isus Biruitorul nr. 15, din 11 aprilie 1937, care avea sa fie ultimul din foaia Isus Biruitorul scris de Parintele Iosif, ganduri scride deI. Tudusciuc; Traian Dorz, din Istoria unei...