1. Despre vorbirea in limbi, care parea in primul veac crestin ca este un dar prea putin raspandit si incurajat, nu se vorbeste in Biblie decat celor din Corint si nici bine, nici rau. Pe cand despre calea cea nespus mai buna decat toate de la I Corinteni 13 si din care izvorasc []1. Despre vorbirea in limbi, care parea in primul veac crestin ca este un dar prea putin raspandit si incurajat, nu se vorbeste in Biblie decat celor din Corint si nici bine, nici rau.

Pe cand despre calea cea nespus mai buna decat toate de la I Corinteni 13 si din care izvorasc si se intretin toate darurile Duhului , ce minunat vorbeste Biblia si ce mult o recomanda si o doreste ea in toate versetele tuturor scrierilor sale!2. La fel si noi, cred ca nu este bine sa dispretuim nici un dar pe care noi nu-l avem, dar il au altii, daca intr-adevar acesta este un dar adevarat, iar nu o prefacatorie si o imitatie inselatoare a unui duh viclean.

Aceasta deosebire a duhurilor este iarasi un dar ceresc i acest dar, Dumnezeu il da fiecarui cuget curat si smerit, fiindca de el avem neaparata nevoie oricare dintre noi, pentru ca multimea duhurilor inselatoare s-a napustit acum ca o hoarda de lacuste peste tot ogorul Evangheliei.3. Unul dintre cele mai alese si binecuvantate daruri ale lui Dumnezeu in Biserica Sa este intrajutorarea frateasca.

Intr-adevar, darul acesta este unul dintre cele mai frumoase; el este raspandit insa atat de putin si azi! Il au numai cei mai saraci, si nu cei mai bogati dintre credin ciosi. El se arata cel mai fericit si cel mai dulce doar in adunarile cele cu mai putina vaza, nu in cele mai cu multa.

Fiindca cine face binele acesta bine, acela nu-l face sa-l stie stanga mai ales stanga. i nu-l face nici ca sa fie vazut mai ales vazut4. De altfel, pe unele daruri despre care am zis mai nainte nici Cuvantul lui Dumnezeu nu le incurajeaza. Nicaieri nu se spune special despre vreo rasplatire deosebita pentru ele. Printre astea sunt si profetia si vorbirea in felurite limbi.

Nici o lauda nu aduce Biblia celor ce se laudau cu aceste daruri. i nici o rasplata nu fagaduieste nimanui pentru ele, numai mustrari.5. Nu te mustra pe tine, sora, blana ta scumpa pe care o porti, cand, langa tine, sora ta cu o familie grea tremura intr-o haina subtire si uzata? Sau nici nu te-ai gandit niciodata la asta?Nu striga painea ta cand o arunci? i hainele tale pe care le lepezi, inca bune, fara macar sa le daruiesti celor care sunt lipsiti? i banii tai cheltuiti pe lux sau risipa in timp ce langa tine sunt frati lipsiti, goi, flamanzi, bolnavi, si Lucrarea lui Dumnezeu care sufera?6. Cum poti tu, frate sa nu auzi mobila ta cea cu multe zeci de mii de lei cum te osandeste inaintea lui Dumnezeu caci ea simte cat ar trebui sa mearga din costul ei la fratii lipsiti dar inima ta nu simte?!Nu simte inima ta nici povara pacatului lacomiei prin care au venit acesti bani nedrepti in casa ta? i nu simte nici sabia blestemului vesnic gata sa cada peste toate acestea, peste tine si peste toate ale tale, din pricina calcarii cu stiinta a atator cuvinte ale lui Dumnezeu?7. Cele mai multe duhuri necurate, prefacute, viclene si ispititoare iti ies in cale mai ales cand mergi la locul de rugaciune, la locul de infranare, de post, de reculegere si de meditatie.

De aceea, in acele zile si locuri ti se cere cea mai mare grija, veghere si lupta.8. Diavolul stie ca noi avem cea mai mare nevoie de improspatarea puterii noastre in lupta cu ispitele lui din launtrul nostru si din afara noastra. i, pentru a ne opri din mersul nostru spre locurile unde putem primi aceasta improspatare, el pune in calea noastra tot felul de piedici si scoate in fata noastra tot felul de oameni ai lui.9. Toata lupta vrajmasului nostru este sa ne abata din drumul infranarii si al rugaciunii. Iar daca nu ne poate nici opri inainte de a pleca si nu ne poate nici abate dupa ce am pornit, atunci el cauta macar sa ne tulbure duhul, sa ne imprastie gandurile, sa ne strice pacea adancirii in rugaciune si meditatie, pentru ca noi sa nu ne alegem cu nimic sau cu cat mai putin folos din acest ceas al rugaciunii si din acest timp al meditatiei noastre.10. Fata de cei lumesti, diavolul nu are nevoie sa se prefaca prea mult Li se infatiseaza asa cum e el: negru, urat si murdar, cum este pacatul pe care li-l imbie lor.

Dar fata de cei duhovnicesti, diavolul se preface in inger de luminasi vine cu cele mai atragatoare mijloace, care par biblice, adevarate si folositoare Evangheliei.

Iar aceasta infatisare este cea mai primejdioasa si mai vinovata.11. Fratii si surorile mele, fiti cu foarte multa luare-aminte la oricine va iese inainte cand voi va veti pregati de rugaciune, de adunare sau de biserica.

De cele mai multe ori acela este un duh trimis de satana, ca sa va opreasca, sa va incurce si sa va tulbure.

Nu va lasati impiedicati de amenintarile lui.

Nu va lasati abatuti din drum de chemarile lui.

Nu va lasati incantati de laudele lui.

Nici tulburati sau necajiti de insultele si de hulele lui.

Fie-va hotararea nestramutata,fie-va pasii neabatuti,fie-va sufletul tare si fie-va gandul netulburat.12. Mergeti la...