AREOPAGUL DE AZI
Specialistii in patrologie ne spun date interesante despre modul in care Sfantul Vasile cel Mare si-a inceput str lucita sa lucrare misionar in Biseric . Dup ce a studiat stiintele profane la Atena, timp de doi ani, a f cut un pelerinaj lung si riguros, timp in care a cercetat pe cei mai de seam reprezentanti ai monahismului []Specialistii in patrologie ne spun date interesante despre modul in care Sfantul Vasile cel Mare si-a inceput str lucita sa lucrare misionar in Biseric . Dup ce a studiat stiintele profane la Atena, timp de doi ani, a f cut un pelerinaj lung si riguros, timp in care a cercetat pe cei mai de seam reprezentanti ai monahismului din Siria, Egipt si Palestina, care erau varfurile tr irii duhovnicesti si expresia des varsit a vietii bisericesti. Cercetarea adanc si st ruitoare a Sfintei Scripturi a fost dublat de aceast osteneal pentru a-si forma un cuget bisericesc curat, neamestecat si integru. Viata Bisericii intrupat in m rturiile vii ale ei constituie criteriul prin care Sfanta Scriptur poate fi inteleas in chip ziditor, f r a deforma credinta dat sfintilor o dat pentru totdeauna .
In Biseric exist o varietate determinat de Duhul Sfant care este pozitiv , ziditoare si creativ . In aceast varietate se reg seste atat libertatea lui Dumnezeu de a lucra, cat si unicitatea fiec rui credincios. Dar exist si o varietate negativ determinat de amestecul dintre duhurile bune si duhurile rele, dintre trupesc si duhovnicesc, dintre duhul Bisericii si diferitele ideologii lumesti sau religioase.
Intre cugetul lumesc (trupesc) si cugetul bisericesc (evanghelic) s-a deschis o adev rat pr pastie. Filozofia de via a lumii este cu totul alta decat filozofia de viat descoperit de Fiul lui Dumnezeu. Cugetul trupului este moarte, iar cugetul Duhului este viat si pace; de vreme ce cugetul trupului este vr jm sie fat de Dumnezeu (Romani 8, 6). A avea cugetul Duhului inseamn in fapt a avea darul discern mantului, sau darul deosebirii duhurilor.
In Cartea Pildelor se face deosebirea dintre omul limitat la puterile lui firesti si omul luminat de har: Oamenii r i nu pricep nimic din ceea ce este drept, iar cei ce caut pe Domnul inteleg...
In Biseric exist o varietate determinat de Duhul Sfant care este pozitiv , ziditoare si creativ . In aceast varietate se reg seste atat libertatea lui Dumnezeu de a lucra, cat si unicitatea fiec rui credincios. Dar exist si o varietate negativ determinat de amestecul dintre duhurile bune si duhurile rele, dintre trupesc si duhovnicesc, dintre duhul Bisericii si diferitele ideologii lumesti sau religioase.
Intre cugetul lumesc (trupesc) si cugetul bisericesc (evanghelic) s-a deschis o adev rat pr pastie. Filozofia de via a lumii este cu totul alta decat filozofia de viat descoperit de Fiul lui Dumnezeu. Cugetul trupului este moarte, iar cugetul Duhului este viat si pace; de vreme ce cugetul trupului este vr jm sie fat de Dumnezeu (Romani 8, 6). A avea cugetul Duhului inseamn in fapt a avea darul discern mantului, sau darul deosebirii duhurilor.
In Cartea Pildelor se face deosebirea dintre omul limitat la puterile lui firesti si omul luminat de har: Oamenii r i nu pricep nimic din ceea ce este drept, iar cei ce caut pe Domnul inteleg...
Sursa: Oastea Domnului
Vezi articolul complet pe Oastea Domnului