Ca pe saraci totdeauna ii aveti cu voi, dar pe Mine nu Ma aveti totdeauna. (Ioan 12, 8) Poate de asemenea sa fie inteles si in acest chip: binele poate fi luat si ca fiind adresat lor, dar nu astfel incat sa fie o sursa de neliniste. Pentru ca El vorbea despre prezenta Sa fizica. Deoarece, din punct []Ca pe saraci totdeauna ii aveti cu voi, dar pe Mine nu Ma aveti totdeauna. (Ioan 12, 8) Poate de asemenea sa fie inteles si in acest chip: binele poate fi luat si ca fiind adresat lor, dar nu astfel incat sa fie o sursa de neliniste. Pentru ca El vorbea despre prezenta Sa fizica. Deoarece, din punct de vedere al maretiei Sale, al iconomiei Sale, al harului Sau necuprins cu mintea si nevazut, cuvintele Sale sunt implinite: Eu sunt cu voi in toate zilele pana la sfarsitul veacului (Matei 28, 20). Dar din punct de vedere al trupului pe care si L-a asumat ca si Cuvant al lui Dumnezeu, spune nu il veti avea tot timpul . i de ce aceasta? Pentru ca din punct de vedere al prezentei Sale fizice, El s-a alaturat pentru patruzeci de zile ucenicilor Sai si apoi, aducandu-i pana acolo, in scopul de a-L vedea si nu in cel de a-L urma, S-a ridicat la cer. El este acolo, intr-adevar, stand de-a dreapta Tatalui. Dar El este si aici, niciodata retragandu-Si prezenta Slavei Sale.

In alte cuvinte, din punct de vedere al prezentei Sale dumnezeiesti, Il avem mereu pe Hristos. Din punct de vedere al prezentei Sale fizice, le-a fost in chip adevarat spus ucenicilor Sai: Nu ma veti avea tot timpul cu voi . Din acest punct de vedere, Biserica s-a bucurat de prezenta Sa doar pentru cateva zile; acum Il are pe Acesta prin credinta, fara a-L mai vedea cu ochii trupesti.(Sfantul Ambrozie al Milanului, Tratat la Evanghelia dupa Ioan 50, 13, traducere pentru Doxologia de Alexandra Zurba)Sursa: aici