Daca cuvintele frumoase ale omului priceput sunt tamaduire pentru oase (Pilde 16, 24), iar limba celor intelepti aduce tamaduire (Pilde 12, 18), cu atat mai mult cuvintele Sfintei Scripturi au putere de vindecare. Sfantul Ioan Gura de Aur, vorbind despre leacurile Scripturii , zice celor care vietuiesc in orase si sate: Socotiti ca numai calugarilor li []Daca cuvintele frumoase ale omului priceput sunt tamaduire pentru oase (Pilde 16, 24), iar limba celor intelepti aduce tamaduire (Pilde 12, 18), cu atat mai mult cuvintele Sfintei Scripturi au putere de vindecare. Sfantul Ioan Gura de Aur, vorbind despre leacurile Scripturii , zice celor care vietuiesc in orase si sate: Socotiti ca numai calugarilor li se cuvine sa citeasca Dumnezeiestile Scripturi, cand, de fapt, voi aveti cu mult mai mult nevoie de ele decat calugarii, pentru ca voi traiti in lume, voi va raniti in fiecare zi; si de aceea voi aveti mai cu seama nevoie de leacul Sfintelor Scripturi 1. Prin urmare, dragostea si lectura Sfintei Scripturi sunt legate si de constiinta ca suntem raniti si avem nevoie de vindecare.

Tamaduirea pe care o da Iisus nu poate fi cuprinsa numai in registre morale, aceasta vindecare fiind, de fapt, luminare a mintii. Cuvantul Scripturii este terapeutic in sensul ca ii da omului o filozofie de viata contrara cugetului omului cazut, dar uneori contrara chiar cu morala crestina conventionala contemporana . Daca vom compara absoluta si radicala doctrina morala a Evangheliei cu morala crestina conventionala contemporana, vom observa multe contradictii si deosebiri fundamentale. Cuvantul Evangheliei este limpede si absolut. Nu vine sa-l flateze pe om, ci sa-l tamaduiasca 2.

Ca sa existe o faptura noua, trebuie sa moara omul cel vechi. Lumea cauta putere si prosperitate, pe cand Hristos fericeste pe cei saraci si dispretuiti. Lumea are ca modele pe oamenii de succes, Evanghelia ne indemna sa urmam lui Hristos pe drumul crucii luand asupra noastra ocara Lui . Lumea cauta placerile, Hristos fericeste pe cei ce plang. Lumea cauta echilibru in stima de sine, indreptatirea de sine si dezvoltarea personala, Hristos ne spune ca solutia este intr-o directie contrara, adica in lepadarea de sine si in osandirea de sine. Lumea exalta frumusetea exterioara, Evanghelia ne spune ca frumusetea care atrage privirea lui Dumnezeu este nestricacioasa podoaba a duhului bland si linistit . Lumea...