Plina cu adanc inteles este evanghelia de duminica. Ea se pe trece intocmai si in zilele noastre. Oameni chinuiti de duhurile cele ne curate din evanghelie sunt si astazi destui, numai ca noi n-avem ochi sufletesti sa-i vedem si n-avem minte duhovniceasca sa intelegem acest lucru. Oamenii de azi cred ca duh necurat au numai bolnavii cei []Plina cu adanc inteles este evanghelia de duminica. Ea se pe trece intocmai si in zilele noastre. Oameni chinuiti de duhurile cele ne curate din evanghelie sunt si astazi destui, numai ca noi n-avem ochi sufletesti sa-i vedem si n-avem minte duhovniceasca sa intelegem acest lucru. Oamenii de azi cred ca duh necurat au numai bolnavii cei ce ametesc, scrasnesc din dinti si fac spuma gura. Insa de duh necurat e cuprins si e legat si cel ce are pa timi si naravuri urate: betivul, des franatul, lacomul, maniosul etc. Eu in fiecare sambata noaptea aud racnete fioroase trecand pe sub fereastra casei mele. Sunt racnetele celor care au chefuit pe la crasme. Oare nu sunt si acestia niste indraciti legati in lanturile satanei ca cei din Evan ghelie? Ba da. Cu ajutorul patimilor, satana se face stapan pe vointa omului si il face robul lui. O, cum stie satana sa-l lege pe om cu ajutorul patimilor! Patima e mai intai o ata subtire, pe care o poti rupe usor. Cel dintai pahar e numai o ata slaba. Dar pe urma ata se tot ingroase, se face sparga mai greu de rupt si pe urma s-a facut lant grozav cu care satana il leaga pe om. E plina lumea de azi cu astfel de lanturi ce nu zuruie. Din aceste lanturi numai Mantuitorul te poate scapa. Numai cand te apropii de Mantuitorul, diavolii patimilor incep a se cutremura sau a se munci , cum zice evanghelia. O, ce lucru grozav e sa traiesti o viata legata in lanturile de robie ale diavolului! Toti cei chinuiti de patimi, toti cei legati in lanturile patimilor, apropiati-va de Domnul ca sa luati tamaduire si scapare din robia diavolului!Evanghelia ne spune ca dia volii au cerut voie sa intre in porci. Oare de ce? Pentru ca diavolii stiau ca nu-i mare deosebirea intre cei indraciti si porci. Da-ne, Doamne, voie sa intram in porci vor fi zis diavolii pentru ca nu se deosebesc prea mult porcii de oa menii din care ne-ai scos. Ne-a reusit sa-i aducem si pe acesti oa meni in rand cu dobitoacele Se pare ca diavolii se folosesc si azi de aceasta cerere si ingaduinta a Man tuitorului. Da-ne, Doamne, voie sa intram in porci Diavolul isi cauta si azi salas in suflete ticalosite si indobitocite. Sau, mai bine zis, cu ajutorul patimilor, diavolul il indo bitoceste pe om, ca apoi sa se poata aseza in el ca intr-o casa placuta. Vazut-ati, spre pilda, cum il indobitoceste pe om satana cu patima betiei? i infatisarea din afara a omului betiv se indobitoceste. Asisderea se indobitoceste si desfranatul, zgarcitul, lacomul, maniosul etc.
Draga cititorule! Locul de placere si de sedere al diavolului este murdaria, dobitocia si ticalosia cea sufleteasca si trupeasca. Cand un om incepe a se ticalosi cu sufle tul, incepe a se murdari, dia volul indata se apropie, strigand cu bucurie: Iaca, mi se deschide iar un loc placut de sedere Aicea-i de mine! Diavolului ii place si azi de porci si cere si azi sa intre in porci , in cei dobitociti de...