1 Lucrarea vie in Hristos a avut totdeauna aceste dou caracteristici: smerenia si sinceritatea. Acestea ne-a spus Domnul Iisus Insusi ca noi toti s le inv t m de la El. 2 In lucrarea sfant a p rt siei cu Dumnezeu, au venit numai sufletele care au fost p trunse de sinceritate si smerenie si au r mas numai atata []1 Lucrarea vie in Hristos a avut totdeauna aceste dou caracteristici: smerenia si sinceritatea. Acestea ne-a spus Domnul Iisus Insusi ca noi toti s le inv t m de la El.2 In lucrarea sfant a p rt siei cu Dumnezeu, au venit numai sufletele care au fost p trunse de sinceritate si smerenie si au r mas numai atata cat s-au putut p stra cu adev rat sincere si smerite atat fat de Hristos cat si fat de frati.3 In momentul in care cineva cade din sinceritate in pref c torie si din smerenie in ingamfare, ei s-au desp rtit sufleteste atat de Hristos cat si de frati, chiar dac printr-o inc p tanare fireasc si printr-o impotrivire ambitioas au c utat s mai r man in mijlocul bisericii si adun rii sfinte.4 Atata vreme cat suntem sinceri si smeriti, noi r manem in Harul lui Dumnezeu, fiindc este scris: celor smeriti le d Har. Dar in momentul cand am pierdut smerenia, Harul s-a dus, pentru c ea st numai in vasul smereniei. Cand crap acest vas, Harul curge spre altii.5 S rb toarea Nasterii Domnului nostru Iisus Hristos este cu deosebire o s rb toare a sincerit tii si a smereniei. Maica Domnului a fost sufletul cel mai smerit si mai sincer care a putut fi g sit de Tat l Ceresc in mijlocul lumii pentru a putea implini prin ea in chip vrednic, taina si promisiunea Intrup rii Fiului si ar tarea roadelor Sfantului Duh.6 Datorit smereniei si cur tiei ei, S-a putut ar ta in ea pentru prima dat in Istorie si in lume, lucrarea impreunat a Sfintei Treimi. Sfantul si marele arhanghel i-a zis: Tat l te-a ales, Fiul Se va naste din tine si Duhul Sfant te va umbri Despre Sfanta Treime se vorbeste clar pentru prima dat in Sfanta Scriptur , in leg tur cu Maica Domnului.
Ce inalt intrupare au avut in fiinta ei sinceritatea si smerenia!7 Toat puterea Sfintei Treimi, toat lucrarea lui Dumnezeu s-a concentrat atunci in Sfanta Fecioar Maria pentru c prin ea trebuia s se realizeze cea mai urias si vesnic oper a lui Dumnezeu, care era mantuirea lumii. i aceast lucrare nu se putea face decat acolo unde era des varsit si total , smerenia si sinceritatea.8 Dac n-ar fi fost indeplinite in modul cel mai des varsit aceste dou conditii, Dumnezeu-Tat l nu S-ar fi oprit asupra ei. Dumnezeu-Fiul nu S-ar fi putut Intrupa din fiinta ei, iar Sfantul Duh nu ar fi umbrit-o.9 O, cat respect sfant trebuie s avem noi, potrivit Evangheliei, fat de sfanta Fecioar , acest vas ales de care S-a folosit atat de minunat Dumnezeu si fat de care m ritul arhanghel Gavril a ar tat atat de inalt pretuire incat cutremurat de evlavie i s-a inchinat, zicandu-i: Plec ciune ie, c reia i s-a f cut mare har.10 Poate c in noaptea cand arhanghelul i s-a ar tat, ea veghind si rugandu-se, se gandea la profetia lui Isaia despre Fecioara care va naste pe Emanuel si isi va fi dorit si se va fi rugat ca ea s fie m car o slujitoare smerit si curat a acelei sfinte Fecioare. i tocmai atunci si tocmai pentru aceast smerenie si cur tie a ei, ingerul trimes de Tat l, i-a gr it: Tu esti Fecioara Sfant .11 In Noaptea Nasterii poate c tot acelasi arhanghel Gavril s-a dus si la p storii din Betleem s le vesteasc si lor c li s-a N scut Mantuitorul Poate c si acesti smeriti si curati p stori se vor fi gandit intre ei, veghind...