Blandetea voastra sa fie cuno scuta de toti oamenii (Flp 4, 5). Un semn al omului intors la Dumnezeu este, in tre altele, si blandetea. Urmas al Mielului lui Dumnezeu , cel credincios trebuie sa fie si el un miel. Un miel intru toate: in cuvinte, in fapte si in viata. Blandetea este pecetea lui Dumnezeu pe fruntea [] Blandetea voastra sa fie cuno scuta de toti oamenii (Flp 4, 5).

Un semn al omului intors la Dumnezeu este, in tre altele, si blandetea. Urmas al Mielului lui Dumnezeu , cel credincios trebuie sa fie si el un miel. Un miel intru toate: in cuvinte, in fapte si in viata. Blandetea este pecetea lui Dumnezeu pe fruntea si in viata celor credinciosi. Ea este marturisitorul care, tacut, fara cuvinte, vorbeste despre viata noastra cu Domnul.

Blandetea este fiica dragostei. Ca o sfanta lu mina, ea trebuie sa se intipareasca chiar in ochii si pe fata celui credincios. Ea este lumina care il face pe credincios, oriunde s-ar afla, cetate asezata pe varf de munte .

Spunea un frate: E ceva minunat cum, chiar oameni care nu te-au mai vazut niciodata, te re cunosc imediat ca esti credincios. Acum de curand, ma aflam la o lucrare impreuna cu niste oameni straini. Deja a doua zi, unul dintre ei, care lucra in apropierea mea, ma intreba: Dumneata esti pocait? De ce? il intrebai. Mi s-a parut mie asa; vad ca dumneata nu injuri ca noi, nu vorbesti prostii, nu te manii, esti totdeauna zambitor; de aceea am crezut ca poate vei fi pocait (adica ratacit pe gandul lor). Nu, dragul meu, i-am raspuns. Sunt ortodox ca si dumneata. A fi ortodox nu inseamna a trai in toate ticalosiile. Caci atata vreme cat traim in pacat, nu suntem ortodocsi, ci fii ai gheenei si ai osandei de veci.

Ramase oarecum mirat omul meu, iar eu, gasind prilej potrivit, ii vorbii mai multe despre...