Daniil, Episcop al Daciei Felix Cuvintele Sfantului Evanghelist Luca i El S-a departat de ei ca la o aruncatura de piatra si, ingenunchind, Se ruga (Luca 22, 41), cu privire la Rugaciunea Mantuitorului nostru Iisus Hristos din Gradina Ghetsimani, ar putea sa ne invete faptul ca, ori de cate ori doresti sa te rogi [] Daniil, Episcop al Daciei FelixCuvintele Sfantului Evanghelist Luca i El S-a departat de ei ca la o aruncatura de piatra si, ingenunchind, Se ruga (Luca 22, 41), cu privire la Rugaciunea Mantuitorului nostru Iisus Hristos din Gradina Ghetsimani, ar putea sa ne invete faptul ca, ori de cate ori doresti sa te rogi mai fierbinte si mai arzator lui Dumnezeu, este absolut nevoie si necesar sa iei distanta fata de oameni, departandu-te de ei, precum a facut Mantuitorul Hristos in Ghetsimani. Mai intai S-a indepartat impreuna cu Petru, Iacob si Ioan, pe care-i alesese si in Ghetsimani precum pe Tabor, de ceilalti opt ucenici si Apostoli (Iuda plecase de la Cina si avea sa revina in Ghetsimani ca tradator); iar mai apoi, chiar si de acestia trei, pe care i-a indemnat, zicandu-le: Rugati-va, ca sa nu cadeti in ispita (Luca 22, 40). Daca Hristos Piatra cea din capul unghiului a simtit nevoia sa Se departeze fizic de oameni, chiar daca acestia erau Ucenici alesi si Apostoli iubiti, ca la o aruncatura de piatra , pentru a Se ruga lui Dumnezeu Tatal, precum singur pe munte, dupa inmultirea painilor in pustie si mai inainte de potolirea furtunii pe mare, cu atat mai mult noi, cei slabi si neputinciosi, trebuie sa facem aceasta. La Schimbarea la Fata pe muntele Taborului, minune dumnezeiasca despre care Sfantul Evanghelist Luca scrie ca: i pe cand Se ruga El, chipul fetei Sale s-a facut altul si imbracamintea Lui alba stralucind (Luca 9, 29), Mantuitorul Iisus Hristos nu S-a indepartat de Sfintii Apostoli Petru, Iacob si Ioan ca la o aruncatura de piatra , pentru ca voia sa-i faca pe acestia martori si marturisitori ai dumnezeiestii Sale lumini necreate; la rugaciunea plina de lacrimi si de sudori de sange, in virtutea dumneziestii Sale iconomii, a binevoit altfel.

Nimeni n-a aruncat cu piatra luata din locul numit pardosit cu pietre, iar in evreieste Gabbata (Ioan 19, 13), in Noaptea Sfintelor Patimi, ca sa putem cunoaste distanta precisa a unei aruncaturi de piatra, facuta de mana omeneasca. Cea mai lunga si mai precisa aruncatura de piatra , nu va fi fost alta decat piatra pornita din prastia manuita de Dumnezeu prin mana lui David, care a nimerit si s-a infipt drept in fruntea lui Goliat, doborandu-l cu fata la pamant (cf. I Regi 17, 49) icoana a pietrei credintei ortodoxe care-l va dobori pe Antihrist la sfarsitul veacurilor, cel simbolizat de Goliat. Dar cea mai infricosatoare si mai inspaimantatoare aruncatura de piatra este cea din Apocalipsa 18, 21, unde, un inger puternic arunca in mare o piatra uriasa cat o piatra de moara, ca simbol al caderii si al prabusirii cu repeziciune a Babilonului celui mare. Mai avem o bucata de piatra de rasnita, aruncata de catre o femeie din turnul Sichemului, drept in capul razvratitului Abimelec, ucigasul fratilor sai (cf. Judecatori 9, 5; 53). Patriarhul Noe se va fi departat ca la o aruncatura de piatra de contemporanii sai, in vremea celor o suta de ani cat a lucrat la facerea corabiei de pe vremea potopului. Patriarhul Avraam se va fi departat si el ca la o aruncatura de piatra de contemporanii sai canaanei, ca sa se poata invrednici de primirea Teofaniei de la stejarul Mamvri.

Moise s-a indepartat mai intai ca la o aruncatura de piatra de Egipt, fugind in pustiul Madian si apoi de socrul sau Ietro din nou, tot ca la o aruncatura de piatra , pentru a se apropia de muntele lui Dumnezeu, Horeb, unde avea sa pri measca revelatia rugului aprins. A treia oara s-a departat ca la o aruncatura de piatra , suindu-se pe munte, impreuna cu Aaron si cu Or, ca sa se roage, cu mainile ridicate spre cer, iar apoi sprijinite de cei doi, pentru biruinta lui Iosua si a evreilor impotriva amalecitilor (Exod 17, 8-14). A patra oara Moise se indeparteaza ca la o aruncatura de piatra de popor, sotie, frate si sora, suindu-se pe muntele Sinai pentru a sta de vorba cu Dumnezeu si a primi tablele legii.

Sfantul proroc Ilie se indeparteaza ca la o aruncatura de piatra de toti si de toate, mai intai la paraul Cherit, hranit de corbi, dimineata si seara; iar dupa minunea de pe Carmel, pentru a fi hranit si adapat de catre ingerul Domnului sub ienuparul de la Beer- eba; si apoi inca o data, pentru a sta de vorba cu Dumnezeu in gura pesterii de la Horeb; iar in cele din urma, despartind si trecand Iordanul, impreuna cu ucenicul sau Elisei, pentru a fi raptit in carul cel de foc.

Patriarhul Iov, greu incercat de...