Cel drept are si el nevoie si dobandeste folos din rugaciune, pentru ca rugaciunea il ocroteste si il fereste de ispita pacatului. Ispita este lucrul diavolului; ea intuneca mintea si slabeste vointa. Rugaciunea, dimpotriva, alunga ispitele, lumineaza mintea si intareste vointa: Rugaciunea lucreaza ca apa asupra focului; este ca o ancora de mantuire pentru sufletul []Cel drept are si el nevoie si dobandeste folos din rugaciune, pentru ca rugaciunea il ocroteste si il fereste de ispita pacatului.

Ispita este lucrul diavolului; ea intuneca mintea si slabeste vointa. Rugaciunea, dimpotriva, alunga ispitele, lumineaza mintea si intareste vointa: Rugaciunea lucreaza ca apa asupra focului; este ca o ancora de mantuire pentru sufletul in primejdie sa se inece . Demonii, vazandu-ne stand la rugaciune fug repede, ca hotii ce dau cu ochii de soldatii cu sabiile scoase. Cel drept ajunge prin rugaciune la viata foarte imbunatatita. Cel ce se roaga bine stie sa traiasca cinstit. Cine se aseamana se aduna graieste intelepciunea poporului, iar cel ce graieste necontenit cu Dumnezeu oglindeste in ele desavarsirea. Deci rugaciunea alunga ispitele, fiindca este pavaza de care se frang sagetile aprinse ale vrajmasului.

Cel ce nu se roaga cade usor in pacat si nu poate sa se mantuiasca. Cine nu se roaga nu are nici o putere in lupta cu ispitele; el este ca un ostas fara arma, ca o pasare fara aripi, ca o masina fara aburi sau orice alta energie, ca o trestie care se pleaca incotro bate vantul. Cel ce nu se roaga e mort gata. E ca un peste pe uscat, zice Sf. Ioan Gura de Aur. E ca un om ce nu primeste nici o hrana. Daca Mantuitorul a petrecut nopti...