De cativa ani, este discutat valabilitatea unui imperativ care a fost lansat printre noi, si anume imperativul imbisericirii. Unii spun c aceasta este o necesitate fals , altii spun c este o necesitate adev rat . Decizia de a scrie ceva despre aceasta a ajuns la maturitate odat cu primirea unei m rturisiri neobisnuite, pe care o reproducem in []De cativa ani, este discutat valabilitatea unui imperativ care a fost lansat printre noi, si anume imperativul imbisericirii. Unii spun c aceasta este o necesitate fals , altii spun c este o necesitate adev rat . Decizia de a scrie ceva despre aceasta a ajuns la maturitate odat cu primirea unei m rturisiri neobisnuite, pe care o reproducem in continuare:M rturisire: 1) Am spus c sunt cu Biserica si in Biseric in chip evanghelic, nu ca cei bisericosi , ins in realitate am ignorat, am neglijat, am avut rezerve fat de multe comori ale Bisericii. 2) Chiar si dup prima canonizare de sfinti romani, ani indelungati am zis c in Biseric , de multe sute de ani, nu s-a mai ridicat nici un arhiereu n scut din nou. Mult mai tarziu, cand am citit de exemplu viata Sf. Ierarh Calinic de la Cernica (+ 11 aprilie), m-am umilit mult de nestiinta mea de odinioar . 3) Am primit cu mai multi ani in urm o Carte de rug ciuni de la un preot, dar am dat-o uit rii, zicand c rug ciunile din c rtile de cult sunt ape st tute, iar rug ciunea liber este izvor viu. 4) Desi mergeam in duminici la Sfanta Liturghie, cand mi se vorbea despre programul liturgic mai intens si mai bogat care se face in m n stiri si in unele biserici de mir, nu aveam nici o sensibilitate pentru acest lucru, spunand c Duhul Sfant ne-a d ruit nou ceva mai bun, mai frumos, mai roditor, mai evanghelic. 5) Ani indelungati, singura mea preg tire pentru Imp rt sanie a fost o credint fierbinte si puternic . Mult mai tarziu, am inceput s fac Randuiala Sfintei Imp rt sanii din Ceaslov, dar am v zut c spun cu f t rnicie lui Dumnezeu vezi-mi osteneala si lacrimile ...