S-a întâmplat în 2 mai 1892
S-a intamplat in 2 mai 1892 was first posted on mai 2, 2021 at 3:09 am. 2020 Jurnal Spiritual. Use of this feed is for personal non-commercial use only. If you are not reading this article in your feed reader, then the site is guilty of copyright infringement. Please contact me at ionutalexpanait@gmail.comS-a intamplat in 2 mai 1892: S-a nascut Manfred von Richthofen, pilot de elita german. Manfred von Richthofen (Freiherr Manfred Albrecht von Richthofen) (d. 21 aprilie 1918 in la Vaux-sur-Somme, Franta) a fost un pilot de elita german, un strateg de exceptie al aviatiei germane in Primul Razboi Mondial. Manfred von Richthofen a fost un as in luptele aeriene, doborand in timpul razboiului cele mai multe avioane de vanatoare inamice. Pilotul a fost supranumit Der Rote Baron (Baronul rosu), deoarece zbura frecvent cu un avion de culoare rosie. Richthofen a fost numit de englezi Baronul rosu iar de francezi Le Diable Rouge (Demonul rosu). Nascut la 2 mai 1892, la Kleinburg, in Silezia, ca fiu al unui nobil prusac, Manfred von Richthofen a fost pasionat, inca din adolescenta, de calarit si de vanatoare. Dupa ce a urmat in traditia familiei scoala militara, s-a alaturat regimentului de ulani Kaiser Alexander III din Russland, o unitate de cavalerie de elita, la care aveau acces doar copiii aristocratilor. Cand razboiul s-a declansat, in iulie 1914, von Richthofen a efectuat operatiuni ca cercetas, atat pe frontul de vest, cat si pe cel de est. Noile arme au facut ca o unitate de traditie, cavaleria, sa cada in desuetudine si sa fie folosita doar in misiuni secundare. Frustrat ca nu are cum sa-si dovedeasca devotamentul pentru kaiser si patrie in prima linie a frontului, tanarul Manfred a cerut sa fie transferat la Serviciul Aerian, solicitare avizata de superiorii sai in mai 1915. La inceput, nu i s-au incredintat decat zboruri de recunoastere si de spionaj, deasupra frontului de est, intre iunie si august 1915. Transferat pe frontul Champagne, el a reusit o performanta unica pana atunci, doborand, cu aparatul sau, slab echipat pentru duelurile aeriene directe, un avion francez Farman.
Acesta a fost inceputul scurtei si stralucitei cariere pilot. In martie 1916, el se va alatura escadrilei Kampfgeschwader 2, zburand pe un aparat Albatros B.
II. Pe 26 aprilie 1916, la bordul unui Fokker Einecker cu un singur loc, tanarul pilot va dobori, pe frontul de la Verdun, un nou avion francez, deasupra fortului Douamont. Incantat, von Richthofen i-a cerut unui prieten bijutier din Berlin sa-i faca o cupa de argint pe care sa graveze data luptei si tipul de avion doborat. El a continuat aceasta traditie pana a adunat 60 de cupe, moment in care utilizarea argintului a fost interzisa, intr-o Germanie aflata sub blocada. Spre deosebire de fratele sau, Lothar, de asemenea un impatimit al zborului, a adunand 40 de victorii in duelurile aeriene, Manfred nu se hazarda niciodata si nu adopta tactici riscante. El era adept al disciplinei militare prusace si respecta cu strictete o norma de reguli de zbor (asa-numita Dicta Boelcke), pentru a asigura succesul individual si al escadrilei din care facea parte. Pe 23 noiembrie 1916, von Richthofen si-a doborat cel mai periculos adversar, asul britanic al aviatiei, maiorul Lanoe Hawker. Dificila victorie i-a aratat pilotului german ca are nevoie de un avion mai manevrabil, chiar daca mai lent. Astfel, a ajuns la mansa unui Fokker Dr I triplan, avion a carui caracteristica trei aripi paralele avea sa-i aduca celebritatea, alituri de culoarea in care von Richthofen l-a vopsit, un rosu aprins. De acum inainte, va deveni Baronul Rosu , un nume admirat de camarazi si temut de adversari care, in mod paradoxal, vor avea un adevarat cult pentru el, asa cum doar soldatii britanici din al doilea razboi mondial vor mai manifesta, pentru vulpea desertului , Erwin von Rommel. In ianuarie 1917, dupa victoria cu numarul 16, intr-un duel aerian direct, Baronul Rosu va primi cea mai inalta distinctie militara germana,...