1. Meditatia inseamna adancirea Cuvantului lui Dumnezeu. Adancirea inseamna cunoasterea Domnului Iisus. Cunoasterea inseamna trairea in Duhul Sfant. Trairea inseamna partasie si impreuna-lucrare cu Dumnezeu (I Cor 3, 9) si roadele doveditoare ale acestei Taine dumnezeiesti (Gal 5, 22). 2. Nimeni nu poate ajunge la o inalta si vrednica partasie si impreuna-lucrare cu Dumnezeu fara []1. Meditatia inseamna adancirea Cuvantului lui Dumnezeu.

Adancirea inseamna cunoasterea Domnului Iisus.

Cunoasterea inseamna trairea in Duhul Sfant.

Trairea inseamna partasie si impreuna-lucrare cu Dumnezeu (I Cor 3, 9)si roadele doveditoare ale acestei Taine dumnezeiesti (Gal 5, 22).2. Nimeni nu poate ajunge la o inalta si vrednica partasie si impreuna-lucrare cu Dumnezeu fara o limpede cunoastere a Lui,cunoastere capatata prin adancirea si meditarea staruitoare asupra Cuvantului Sau si a Voii Sale.3. Cum sa poate cineva face voia lui Dumnezeusau invata pe altii s-o faca,daca el insusi n-a adancit mai intai cu rugaciune Cuvantul Sfant? i daca nu si-a deprins prin meditatie mai intai el insusi mintea,spre a cunoaste bine care este voia lui Dumnezeu cea sfanta, placuta si desavarsita?Cum poate cineva sa cunoasca gandul lui Hristos din Cuvintele Sale,daca nu cugeta linistitsi nu s-a obisnuit sa adanceasca in fiecare zi intelesul acelui Sfant Cuvant?4. Meditatia este cheia de aur cu care deschizi incaperile minunate ale tainelor Sfintei Scripturi.

Acolo sunt ascunse nebanuite bogatii de frumusete si de lumina.

Dar numai cei ce ostenesc pentru dobandirea lor merita sa le afle.5. O, cate ceasuri fericite petreci, cand privirea si inima ta cea noua ti se desfata,privind si simtind, din adancirea Sfintelor Scripturi, haruri mereu mai proaspete si mari, prin meditatiile asupra Cuvintelor voii Domnului!Este ca si cand, printr-un fir ceresc, ai primi comu-nicarea tainelor dumnezeiesti de la El,care te invaluie in o tot mai fericita si dulce lumina si bucurie, imbogatindu-ti mintea si inima.6. O, de ce mare dar se lipsesc acei care nu se obisnuiesc sa se aplece in liniste si in rugaciunesi nu-si fac timp sa cugete in tacere si singuratateasupra cuvintelor lui Dumnezeu!Meditatia si linistea sunt cele doua stari in care ne vorbeste Dumnezeu.7. Acei care noaptea stau sa gandeasca la atatea lucruri zadarnice si vinovate si nu cauta sa cugete la Legea Domnului,meditand asupra indrumarilor catre fericirea trairii ei, se lipsesc de cele mai ceresti binecuvantari.

Din cauza aceasta este atat de goala si de searbada viata si vorbirea atator oameni,dintre care multi se cred credinciosi.8. Sufletul meditativ si smerit capata cea mai limpede incredintare asupra dreptarului invataturii sa na-toase (II Tim 1, 13), dupa care sa umble luminos.

Acela, cunoscand drept intelesul Adevarului descoperit, se imbogateste tot mai mult fata de Dumnezeu,imbogatindu-i si pe altii (II Cor 6, 10)9. Acela care in meditatia sa nu este calauzit de invatatura sanatoasa (Tit 1, 9)si de un cuget smerit si evlavios, acela, dimpotriva, cu cat mediteaza mai mult, cu atata se incurca mai rau.

Din aceste meditatii vinovate ies apoi rastalmacirile si abaterile de la adevarsi ies falsele crezuri si toate celelalte dezbinari pagubitoare.

Vai de cine se apropie de Cuvantul lui Dumnezeu fara smerenie si fara sinceritate.10. Nimic nu poate fi mai placut inaintea lui Dum-nezeu decat ascultarea smerita si evlavioasa a voii Sale.

Cu nimic nu-L putem bucura mai mult pe Dumnezeu decat cu o smerita si grabnica dorinta de ascultare a Cuvintelor Lui.

Pe calea unirii cu fratii. i pe urmele inaintasilor sfinti.11. Ascultarea noastra din inima este cea mai placuta jertfa pe care I-o putem aduce...