Trecerea de la copilul ascultător la omul mare, desăvârşit, (cf. I Cor 13)
Caci va ravnesc pe voi cu ravna lui Dumnezeu, pentru ca v-am logodit unui singur Barbat, ca sa va infatisez lui Hristos fecioara neprihanita (II Cor 11, 2). Sfantul Apostol Pavel, insuflat de Duhul Sfant, Il numes-te pe Domnul Iisus Singur Barbat , pentru ca numai El este desavarsit in dreptate, in sfintenie, in fapte de []Caci va ravnesc pe voi cu ravna lui Dumnezeu, pentru ca v-am logodit unui singur Barbat, ca sa va infatisez lui Hristos fecioara neprihanita (II Cor 11, 2).
Sfantul Apostol Pavel, insuflat de Duhul Sfant, Il numes-te pe Domnul Iisus Singur Barbat , pentru ca numai El este desavarsit in dreptate, in sfintenie, in fapte de lauda. El este Mirele Bisericii, iar Biserica Mireasa Lui.
Ravna de mai sus, dupa unii autori gelozia, este realitatea marturisirii dorului de a vedea slujba implinita si instrument in gura Apostolului Domnului, pentru a sustrage privirile de la potrivnicii Adevarului si a ne indrepta numai spre Barbatul Desavarsit, Logodnicul de Care ne-am legat prin Botez, Mi-rungere, Legamant, Sfintele Taine, din care nu lipsesc martu-risirile de credinta, legamintele ca-I vom sluji pana la capat cu credinciosia si curatia fecioarei neprihanite, inteleapta si cu candela aprinsa (cf. Mt 25, 1-13).
Trecerea de la copilul ascultator la omul mare, desavarsit, (cf. I Cor 13), nu este o presupunere sau o parere insinuanta, ci o realitate divina, in procesul duhovnicesc de transformare prin innoirea vietii si inaintare spre desavarsire: Cand eram copil vorbeam ca un copil, simteam ca un copil, gandeam ca un copil; cand m-am facut om mare, am lepadat ce era copi-laresc (I Cor 13, 11). i El a dat pe unii apostoli, pe altii prooroci, pe altii evanghelisti, pe altii pastori si invatatori, pentru desavarsirea Sfintilor, in vederea lucrarii de slujire, pentru zidirea trupului lui Hristos, pana vom ajunge toti la unirea credintei si a cunostintei...
Sfantul Apostol Pavel, insuflat de Duhul Sfant, Il numes-te pe Domnul Iisus Singur Barbat , pentru ca numai El este desavarsit in dreptate, in sfintenie, in fapte de lauda. El este Mirele Bisericii, iar Biserica Mireasa Lui.
Ravna de mai sus, dupa unii autori gelozia, este realitatea marturisirii dorului de a vedea slujba implinita si instrument in gura Apostolului Domnului, pentru a sustrage privirile de la potrivnicii Adevarului si a ne indrepta numai spre Barbatul Desavarsit, Logodnicul de Care ne-am legat prin Botez, Mi-rungere, Legamant, Sfintele Taine, din care nu lipsesc martu-risirile de credinta, legamintele ca-I vom sluji pana la capat cu credinciosia si curatia fecioarei neprihanite, inteleapta si cu candela aprinsa (cf. Mt 25, 1-13).
Trecerea de la copilul ascultator la omul mare, desavarsit, (cf. I Cor 13), nu este o presupunere sau o parere insinuanta, ci o realitate divina, in procesul duhovnicesc de transformare prin innoirea vietii si inaintare spre desavarsire: Cand eram copil vorbeam ca un copil, simteam ca un copil, gandeam ca un copil; cand m-am facut om mare, am lepadat ce era copi-laresc (I Cor 13, 11). i El a dat pe unii apostoli, pe altii prooroci, pe altii evanghelisti, pe altii pastori si invatatori, pentru desavarsirea Sfintilor, in vederea lucrarii de slujire, pentru zidirea trupului lui Hristos, pana vom ajunge toti la unirea credintei si a cunostintei...
Sursa: Oastea Domnului
Vezi articolul complet pe Oastea Domnului