Este vadit, dupa spusele Sfintilor Parinti, ca sunt doua feluri de credinta. Prima este credinta rationala, numita credinta din auzire, fiind o credinta incepatoare, credinta simpla. A doua este credinta intemeiata pe vederea lui Dumnezeu (theoria), este credinta celor desavarsiti si care mantuieste pe om. Cele doua feluri de credinta nu sunt potrivnice una alteia. []Este vadit, dupa spusele Sfintilor Parinti, ca sunt doua feluri de credinta. Prima este credinta rationala, numita credinta din auzire, fiind o credinta incepatoare, credinta simpla. A doua este credinta intemeiata pe vederea lui Dumnezeu (theoria), este credinta celor desavarsiti si care mantuieste pe om. Cele doua feluri de credinta nu sunt potrivnice una alteia. Prima este incepatoare, iar cealalta este urmarea celei dintai. Deci noi primim credinta Sfintilor Parinti ai Bisericii spre a ne curati inimile de patimi si a urca cu izbanda treptele curatirii. Implinind aceasta, ajungem la luminarea mintii, care este al doilea fel de credinta, asa-numita credinta intemeiata pe vederea dumnezeiasca. Cand Adam a fost zidit de Dumnezeu, se afla in starea de luminare a mintii. Dar, dupa cadere, a ajuns prada feluritelor patimi. Deci acum avem nevoie de dreapta credinta spre a ajunge la credinta din vedere, adica luminarea mintii, iar de acolo la vederea lui Dumnezeu. Prima credinta ne deschide calea spre tamaduire, iar a doua este roada si urmarea tamaduirii omului.

Iacov, fratele Domnului, vorbeste despre intaia credinta, care are totusi nevoie de fapte spre a-l curati pe om....