Dumnezeu este pretutindeni. Adevărat, mai puţin într-un singur loc.
Sfantul Serafim de Sarov spunea ca scopul vietii crestine este dobandirea harului Duhului Sfant, adica cel mai inalt lucru pe care il poate dobandi omul. i s-a amintit de cei trei Sfinti Parinti care fac capul de antet al anului omagial, si vorbim aici despre Sfantul Simeon Noul Teolog, despre Sfantul Grigorie Palama si despre []Sfantul Serafim de Sarov spunea ca scopul vietii crestine este dobandirea harului Duhului Sfant, adica cel mai inalt lucru pe care il poate dobandi omul. i s-a amintit de cei trei Sfinti Parinti care fac capul de antet al anului omagial, si vorbim aici despre Sfantul Simeon Noul Teolog, despre Sfantul Grigorie Palama si despre Sfantul Paisie Velicicovschi. Ei bine, despre ei, in doua cuvinte, ar trebui sa retinem doar atat: sunt Sfintii Parinti ai energiei necreate. Fiecare dintre ei a experimentat aceasta rugaciune a inimii, intr-un mod cu totul si cu totul particular si au ajuns la acelasi rezultat.
Sfantul Simeon Noul Teolog este autorul imnelor iubirii, pe care vi le recomand sa le cititi pentru ca sunt de o frumusete teologica si de o incarcatura duhovniceasca cu totul si cu totul aparte. Atat el, cat si Sfantul Grigorie Palama si Sfantul Paisie Velicicovschi, fac apologia acestei lumini necreate, adica a dobandirii harului Duhului Sfant prin care au ajuns sa-L vada pe Dumnezeu asa cum este.
Deficitari sau nu, in ceea ce priveste rugaciunea, de cele mai multe ori simtim ca oameni absenta lui Dumnezeu decat prezenta Lui in viata noastra. i ne intrebam: oare Dumnezeu este atat de departe de noi, de nu-L simtim in niciun fel? Sau, pur si simplu, doar traim cu ideea unei prezente nemijlocite a lui Dumnezeu? i asta pentru ca in scrierile Sfintilor Parinti,...
Sfantul Simeon Noul Teolog este autorul imnelor iubirii, pe care vi le recomand sa le cititi pentru ca sunt de o frumusete teologica si de o incarcatura duhovniceasca cu totul si cu totul aparte. Atat el, cat si Sfantul Grigorie Palama si Sfantul Paisie Velicicovschi, fac apologia acestei lumini necreate, adica a dobandirii harului Duhului Sfant prin care au ajuns sa-L vada pe Dumnezeu asa cum este.
Deficitari sau nu, in ceea ce priveste rugaciunea, de cele mai multe ori simtim ca oameni absenta lui Dumnezeu decat prezenta Lui in viata noastra. i ne intrebam: oare Dumnezeu este atat de departe de noi, de nu-L simtim in niciun fel? Sau, pur si simplu, doar traim cu ideea unei prezente nemijlocite a lui Dumnezeu? i asta pentru ca in scrierile Sfintilor Parinti,...
Sursa: Oastea Domnului
Vezi articolul complet pe Oastea Domnului