Mi s-a intamplat sa intalnesc si sa aud vorbind oameni, care se refereau perfid, cu o bucurie rautacioasa la niste pete din viata si activitatea unor oameni de seama si chiar sfinti si care, pentru acele pete reale sau inchipuite, defaimau toata viata acelor persoane, zicand de ele ca ar fi fost fatarnice sau chiar []Mi s-a intamplat sa intalnesc si sa aud vorbind oameni, care se refereau perfid, cu o bucurie rautacioasa la niste pete din viata si activitatea unor oameni de seama si chiar sfinti si care, pentru acele pete reale sau inchipuite, defaimau toata viata acelor persoane, zicand de ele ca ar fi fost fatarnice sau chiar ca s-ar fi lepadat de Dumnezeu. Ei sunt gata sa-si sustina afirmatiile cu fapte, numai ca si acestea sunt tot atat de obscure si de indoielnice ca si obscurul, suspectul si vicleanul lor suflet, care, cu o pata a altuia, pacat sau slabiciune, vor sa-si asigure o falsa justificare propriilor lor fapte reprobabile.

Prin acestea insa nu se pot scuza nicicum, ci dimpotriva, isi aduc o si mai mare osanda, fiindca vad paiul din ochiul fratelui si il judeca, dar barna din ochiul lor da, o ditamai barna nu o iau in seama (cf. Matei 7, 3). Zice: acest parinte sau acesta s-a facut vinovat de cutare sau cutare pacat. Ei, si ce? E om, si nu este om care sa nu greseasca. Daca zicem ca pacat nu avem, ne amagim pe noi insine si adevarul nu este intru noi (1 Ioan 1, 8). Esti tu, oare, fara de pacat? Daca nu esti, de ce arunci in fratele tau cu piatra osandirii?Daca as incepe sa-ti caut viata, la bani marunti , raportand-o la cuvantul lui Dumnezeu, ti-as putea condamna si eu pacatele, multe si grele, cu propriile tale cuvinte. As putea sa te invinuiesc de...