Domnul Iisus a asemanat lucrarea nasterii din nou cu lucrarea vantului. Vantul unde voieste sufla si glasul lui il auzi; dar nu stii de unde vine si unde merge. Asa este cu oricine este nascut din Duhul (In 3, 8). In Cuvantul lui Dumnezeu scrie in multe locuri despre lucrarea cea tainica a nasterii din []Domnul Iisus a asemanat lucrarea nasterii din nou cu lucrarea vantului. Vantul unde voieste sufla si glasul lui il auzi; dar nu stii de unde vine si unde merge. Asa este cu oricine este nascut din Duhul (In 3, 8).

In Cuvantul lui Dumnezeu scrie in multe locuri despre lucrarea cea tainica a nasterii din nou.1. Amintim, in primul rand, locul de la Ioan 1, 12: A venit la ai Sai si ai Sai nu L-au primit. Dar tuturor celor ce L au primit, adica celor ce cred in Numele Lui, le-a dat dreptul sa se faca copii ai lui Dumnezeu; nascuti nu din sange, nici din voia firii lor, nici din voia vreunui om, ci din Dumnezeu .

Deci, potrivit acestui cuvant, nasterea din nou este o lucrare curat dumnezeiasca; a fi nascut din nou e tot una cu a fi nascut din Dumnezeu si aceasta, prin primirea in inima, prin credinta, a Domnului Iisus.2. In Evanghelia dupa Ioan 3, 5-6 e scris: Adevarat, adevarat iti spun ca, daca nu se naste cineva din apa si din Duh, nu poate sa intre in Imparatia lui Dumnezeu. Ce este nascut din carne este carne si ce este nascut din Duh este duh .

Minunata apa trebuie sa fie apa aceasta prin care se face nasterea din nou! Fara indoiala, aceasta nu poate fi o apa materiala, ci un dar al lui Dumnezeu si o putere dumnezeiasca, asa cum este si apa vie fagaduita samarinencei (In 4), si raurile de apa vie fagaduite celor insetati care vor crede in Iisus (In 7, 37-38). Aici e vorba de Duhul Sfant si de lucrarea Cuvantului lui Dumnezeu care intocmai ca o apa curata inauntru, judeca simtirile si gandurile inimii, asa cum apa materiala are puterea de a indrepta murdaria de pe corp sau de pe o haina oarecare.

In Epistola catre Tit 3, 5 e amintita din nou spa larea nasterii din nou si innoirea facuta de Duhul Sfant . Aceasta ne aduce aminte de cele scrise in Epistola Intai catre Corinteni 6, 9-11: Nu stiti ca cei nedrepti nu vor mosteni Imparatia lui Dumnezeu? Nu va inselati in privinta aceasta: nici curvarii, nici inchinatorii la idoli, nici prea curvarii, nici malahiii, nici sodomitii, nici hotii, nici cei lacomi, nici betivii, nici defaimatorii, nici hraparetii nu vor mosteni Imparatia lui Dumnezeu. i asa erati unii din voi. Dar ati fost spalati, ati fost sfintiti, ati fost socotiti neprihaniti in Numele Domnului Iisus Hristos si prin Duhul Dumnezeului nostru. III. In Efeseni 5, 25-26, unde Apostolul Pavel vorbeste despre Biserica, scrie: Barbatilor, iubiti-va nevestele cum a iubit si Hristos Biserica si S-a dat pe Sine pentru ea, ca s-o sfinteasca, dupa ce a curatit-o prin botezul cu apa, prin Cuvant. Curatire, botez, apa, Cuvant sunt insirate unul dupa altul, asa incat nu-i greu a intelege ca aici este vorba despre lucrarea curatitoare a Cuvantului.

Deci starea de intinare si pacatuire e socotita ca trecuta: si asa erati dar ati fost spalati . Fara indoiala, e vorba de spalarea nasterii din nou.1. In Epistola Sfantului Iacov 1, 18 scrie: El de bunavoia Lui ne-a nascut din nou, prin Cuvantul adevarului . Deci si aici e vorba despre nasterea din nou ca lucrare a Cuvantului.2. Apostolul Petru, la randul sau, scrie: Ati fost nascuti din nou nu dintr-o samanta care poate putrezi, ci dintr-una care nu poate putrezi, prin Cuvantul lui Dumnezeu, care este viu si care ramane in veac. i acesta este Cuvantul care v-a fost propovaduit prin...