Sfantul Ioan nu are nevoie de laude omenesti. L-a laudat Insusi Hristos cand a spus ca, intre multimile oamenilor care s-au nascut pana atunci, el este mai presus de toti (vezi, Matei 11, 11). Este mai presus de Noe, de Avraam, de Iacov, de patriarhi, mai presus de toti marii barbati. *** S-a nascut prin []Sfantul Ioan nu are nevoie de laude omenesti. L-a laudat Insusi Hristos cand a spus ca, intre multimile oamenilor care s-au nascut pana atunci, el este mai presus de toti (vezi, Matei 11, 11). Este mai presus de Noe, de Avraam, de Iacov, de patriarhi, mai presus de toti marii barbati.***S-a nascut prin minune, din parinti batrani, Zaharia si Elisabeta, care era stearpa. Pe cat e cu putinta ca dintr-o piatra sa rasara o floare, tot asa era cu putinta ca din cele dinlauntru ale Elisabetei sa se nasca prunc. Embrion inca, el a saltat in pantecele maicii lui, cand ea a primit-o pe cea asemenea insarcinata, pe Preasfanta Nascatoare de Dumnezeu. De atunci era sfintit. Precum unii sunt Iude, copii ai blestemului, din pantecele maicii lor, asa altii sunt binecuvantati din scutecele lor.

Cand a crescut, n-a ramas in lume; a iesit afara, s-a dus in pustie la scoala marilor barbati. Acolo a trait o viata de mustrare a actualei societati consumiste, a carei lozinca este: sa mancam si sa bem, caci maine vom muri (Isaia 22, 13, I Cor. 15, 32). O, voi, care traiti aiurea, in aberatie, veniti si va oglinditi in aceasta oglinda!Cum traia Sfantul Ioan? Hrana lui erau lacustele (Matei 3, 4), cunoscutele insecte ale din tarini, pe care pana astazi arabii simpli le usuca si le mananca. Bautura sa era apa din Iordan. Haina sa era o imbracaminte din par de camila. Patul lui era nisipul de langa raul. Acoperisul sau, stelele cerului. Tovarasii sai, fiarele pustiului, care stateau inaintea lui ca niste mielusei. Sfintenia vedeti ? toate le imblanzeste. i daca leii si tigrii il respectau, o femeie l-a sfasiat Irodiada. Asadar, acolo traia, in universitatea tacerii, unde se edifica marile personalitati.

La varsta maturitatii a primit porunca de sus sa mearga pe malul Iordanului si acolo sa isi ridice amvonul. Predica lui termocautera era o mustrare aspra. Tuna si fulgera. Ii chema pe toti la intoarcerea spre Dumnezeu. i mii din toate paturile sociale alergau. Era un magnet care-i atragea pe toti. Ii sfatuia la pocainta si-i boteza in Iordan.

In multimea de oameni a venit si cineva mai deosebit. Oare purta coroana, avea spada, il aducea o caleasca? Nu. Om simplu era. Dar numele lui era mai presus de orice nume (Filipeni 2,9). Toate numele se sterg, numele Lui va ramane: Iisus Hristos! Putea sa-si inchipuie Ioan ca sub chipul smerit al unui sarac nazarinean se ascunde maretia Dumnezeirii? i totusi, L-a recunoscut. Ii zice Hristos: Boteaza-Ma! Nu se poate; eu sunt un zero inaintea Ta, nu sunt vrednic sa Te botez. Hristos insa a insistat si, in sfarsit, a fost botezat. Nu pentru ca avea pacate este fara de pacat ci pentru a se arata taina Sfintei Treimi. i S-a aratat. Prin aceasta noi ne diferentiem de celelalte religii, chiar monoteiste: acestea il au pe Allah sau pe oarecare altul. Noi spunem: Un singur Dumnezeu, Trei Persoane: Tatal, Fiul si Sfantul Duh; Sfanta Treime, miluieste lumea Ta!Cum s-a aratat Taina Sfintei Treimi? In timp ce Hristos era in ape, s-a deschis cerul necredinciosii n-au decat sa nu creada, e dreptul lor; noi credem si Duhul Sfant, ca un porumbel, a venit si s-a asezat deasupra capului Sau. In acelasi timp S-a auzit un glas mesajul Parintelui Ceresc, nu ca mesajele de Anul Nou, care sunt pline de minciuni. Mesaj ceresc si vesnic catre intreaga umanitate: Acesta este Fiul Meu cel iubit, intru care am binevoit (Matei 3, 17). Aceleasi cuvinte s-au auzit din partea Tatalui Ceresc si atunci cand Hristos i-a incheiat prezenta pamanteasca, completate cu sfatul: Pe Acesta sa-L ascultati! (Marcu 9, 8; Luca 9, 35).

Asadar, de atunci, iubitii mei, umanitatea are un calauzitor. Calauzitorul ei este Hristos, Care a spus: Eu sunt Calea, Adevarul si Viata (Ioan 14, 6). Cine Il urmeaza, se mantuieste; cine fuge de El,...