„ACUM SLOBOZEŞTE, STĂPÂNE, PE ROBUL TĂU ÎN PACE, CĂ VĂZURĂ OCHII MEI MÂNTUIREA TA”…
Istoria si viata batranului Simeon este in legatura cu Vechiul Testament; este trecerea dintre Vechiul si Noul Testament. Plinirea profetiilor si venirea Mantuitorului insemna un hotar intre Vechiul si Noul Testament, intre o lume veche si o lume noua. Batranului Simeon i s-a dat mai intai sa treaca acest hotar. Batranul Simeon este cel dintai suflet care trece din le gea lui Moise in darul si harul lui Isus Hristos. Batranul Simeon este cel dintai suflet caruia i s-a dat sa-L vada si sa-L afle pe Iisus Mantuitorul. i era fagaduit lui Simeon de la Duhul Sfant sa nu vada moartea pana nu va vedea pe Mesia. Ce fagaduinta scumpa si sfanta! Fireste, pentru atare necredincios, aceasta fagaduinta n-ar fi fost cine stie ce lucru mare. Nu s-ar fi incalzit si insufletit pentru ea. S-ar fi incalzit pentru fagaduinta unei imbogatiri, a unui rang mare sau altceva de acest fel. Dar dreptul Simeon a luat pe sufletul sau aceasta fagaduinta. A stropit-o zi de zi cu dorul sau, cu asteptarea sa si cu rugaciunile sale. Toata viata lui curgea spre aceasta fagaduinta. Toata viata lui curgea si se dorea spre Cel fagaduit Imbatranise Si meon si Cei fagaduit nu Se mai arata. Insa credinta, dorul si nadejdea Il asteptau neincetat. i iata, Cel fagaduit soseste. Batranul Simeon Il ia in bratele sale si graieste usurat: Acum slobozeste, Stapane, pe robul Tau in pace .
Il vazuse pe Cel fagaduit, Il primise in bratele sale si in inima sa; acum putea muri linistit. Ce frumoasa incheiere de viata! Ce frumos sfarsit!Viata batranului Simeon sta in fata noastra ca o pilda, ca o predica ce ne spune ca asa trebuie sa fie si viata noastra. In viata batranului Simeon sta ascunsa toata taina vietii noastre de crestini. Intreaga viata lui n a fost altceva decat o asteptare a Mantuitorului. N-a fost altceva decat o dorinta de pregatire pentru primirea Mantuitorului. Rostul vietii lui s-a incheiat cu aflarea si primirea Mantuitorului.
Acesta trebuie sa fie si rostul vietii noastre. Taina vietii si mantuirii noastre sufletesti este aflarea si primirea cea adevarata a Mantuitorului. Sunt insa asa de putini cei ce-L afla si-L primesc cu adevarat.
Fratele meu! Poate si tu stii despre un Hristos ce S a nas-cut in pestera Vifleemului, S-a botezat in Iordan, a invatat multe lucruri frumoase si pe urma a murit pe Crucea Golgotei, ca sa stearga pa catul Iui Adam . E frumos si e bine ca stii aceste lucruri, dar ele nu-ti sunt de nici un folos sufletesc, cata vreme nu cunosti pe un Hristos care S-a nascut pentru tine, a trait pentru tine, a murit pentru tine, a inviat pentru tine si petrece si acum in lume pentru tine; vrea sa traiasca cu tine, vrea sa intre in casa ta, in viata ta, in inima ta, in toate gandurile si faptele tale. Acesta este Mantuitorul pe care batranul Simeon L-a asteptat si L-a primit in bratele sale. Acesta este Mantuitorii pe care trebuie sa-L primim si noi, nu in brate, ci in inimile noastre.
De atata vreme sunt cu voi si tu, Filipe, nu M-ai cunoscut (In 14, 10). De atatea si atatea veacuri a venit Mantuitorul in lume si cei mai multi oameni nici acum nu-L cunosc De atata vreme a sosit Mantuitorul si cei mai multi crestini traiesc fara El; nu cunosc si nu primesc mantuirea adusa de El.
Toata viata noastra ar trebui sa curga spre...