The Witcher 3: Wild Hunt, alaturi de expansion pack-urile sale Blood and Wine si Hearts of Stone, reprezinta una dintre cele mai apreciate experiente de gaming din istoria recenta, popularitatea jocului avand un aport important si la succesul inregistrat de serialul The Witcher de pe Netflix.

In ciuda faptului ca avem de-a face cu un joc realizat la cele mai inalte standarde audio-vizuale si cu o poveste de durata, ce se poate intinde de-a lungul a zeci, ba chiar sute de ore, The Witcher III nu a fost cel mai scump joc video din istorie. Conform datelor prezentate de Wikipedia, studioul polonez CD Projekt RED a cheluit numai 46 de milioane de dolari americani pentru dezvoltarea lui The Witcher III. Procesul de productie nu este insa suficient: un asemenea joc are nevoie de marketing si publicitate pentru a se impune pe piata, CD Projekt alocand un buget de 35 de milioane de dolari in acest scop. Cand tragem linie si facem socoteala, polonezii au investit nu mai putin de 81 de milioane de dolari in The Witcher III, o suma impresionanta, insa nici pe departe la fel de mare precum in cazurile altor jocuri populare.

Spre exemplu, costul de dezvoltare a jocului Grand Theft Auto V, numit si cel mai de succes produs media al tuturor timpurilor, s-a ridicat la nu mai putin de 137 de milioane de dolari, iar Rockstar Games a investit alti 128 de milioane de dolari in marketing-ul acestui...