Cele trei mijloace şi semne ale părtăşiei şi colaborării noastre cu Hristos
Cele trei mijloace si semne ale partasiei si colaborarii noastre cu Hristos sunt:JUGUL fiindca Domnul Iisus a zis: Luati jugul Meu asupra voastra caci jugul Meu este bun (Mat. 11, 30).
SARCINA fiindca Domnul Iisus a zis: Sarcina Mea este usoara (Mat. 11, 30).
CRUCEA fiindca Domnul Iisus a zis: Cine vrea sa vina dupa Mine sa si ia crucea in fiecare zi si sa Ma urmeze (Luca 9, 23).
Toate acestea trei par la prima vedere numai suferinta. Dar ele nu sunt numai asa.
Jug are doua intelesuri: intai munca, apoi unire.
Sarcina are doua infatisari: intai raspundere, apoi rodire.
Cruce are doua parti: intai suferinta, apoi sfintenie.
Cei mai multi privesc doar la primul inteles al jugului lui Hristos, la munca grea si la canonul amar al unei vieti de neprihanire, si fug de jugul Lui. Dar cei putini privesc la minunata unire cu Hristos prin partasia cu El, la munca cea fericita in ogorul Evangheliei Sale. A trage in jugul Lui, alaturea de El, este ceva ce iti da o atat de mare bucurie, incat, dupa ce ai gustat-o, n ai mai dori s-o schimbi pentru nimic si cu nimeni din lume.
A purta sarcina Lui este a te impreuna cu Hristos atat de profund si de inalt, incat ceea ce este in El mai fericit sa patrunda in ceea ce ai tu mai intim. i sa faca sa se nasca in tine o viata nespus de noua, de draga, de dulce si de scumpaIar acceptarea crucii lui Hristos, primirea de bunavoie a suferintei pentru El si alaturi de El, este de fapt singurul mijloc de sfintire si de slava.
Cand Mantuitorul nostru Sfant zicea: Ma sfintesc Eu Insumi pentru ei (Ioan 17, 19), El voia sa ne spuna: Eu am acceptat Crucea si suferinta Mea pentru ca acesta era singurul mijloc prin care voi veti putea fi cu adevarat sfintiti.
La prima vedere, toate aceste trei mijloace pe care Domnul anume le-a ales par a fi ceva cu neputinta de ales si de purtat cu bucurie si de catre noi. Dar indata ce, in noi, dragostea de El a ajuns puternica si adevarata, gasim in ele nu numai singurele mijloace prin care ne putem uni desavarsit cu El, dar si singura bucurie si singurul scop al vietii noastre.
Intai este vorba de jug ca de o casatorie cu Hristos, pentru ca despre casatorie se vorbeste ca despre un jug pe care il iei de buna voie, alaturi de o fiinta pe care o iubesti si ti-o alegi ca sa te impreuni cu ea in totul si pe totdeauna.
Singura conditie care te poate face sa-ti iei acest jug este dragostea.
Singura putere care te poate face sa porti cu bucurie sau cu rabdare acest jug este numai dragostea. Cata vreme ai in tine o dragoste fierbinte fata de Hristos, Sotul tau cel drag, atata vreme tragi langa El...