Dintre toti sfintii, cea mai inalt cinstire i-o acord m Maicii Domnului, pentru c ea a fost unica fiint de pe p mant care a fost aleas s -L nasc in lume pe Fiul lui Dumnezeu si s devin astfel Maica lui Hristos. In toat istoria omenirii pan la ea si dup ea, nu s-a g sit nimeni, nici []Dintre toti sfintii, cea mai inalt cinstire i-o acord m Maicii Domnului, pentru c ea a fost unica fiint de pe p mant care a fost aleas s -L nasc in lume pe Fiul lui Dumnezeu si s devin astfel Maica lui Hristos. In toat istoria omenirii pan la ea si dup ea, nu s-a g sit nimeni, nici o fecioar mai curat , mai smerit mai sfant si mai potrivit ca ea, pentru o astfel de misiune.

Acest adev r il exprim foarte frumos fratele si poetul Traian Dorz prin versurile: Tot ce-a fost mai sfant pe lume / pan-la tine-ai intrecut / si-ntre tosi cel mai din urm / seam n inc n-ai avut . Multi profeti si drepti ai Vechiului Testament au avut momente de indoial , de fric sau de refuz, atunci cand au fost chemati la vreo misiune. Proorocul Moise, in fata misiunii pe care i-o incredinteaz Dumnezeu, se eschiveaz . Cine sunt eu, ca s m duc la Faraon, regele Egiptului (Ietire 3, 11): O Doamne, eu nu sunt om indemanatic la vorb , ci gr iesc cu anevoie ti sunt gangav Rogu-m , Doamne, trimite pe altul, pe care vei vrea s -l trimiti (Ie ire 4, 10- 13). La fel r spunde ti profetul Ieremia in fata misiunii: O Doamne Dumnezeule, eu nu ttiu s vorbesc, pentru c sunt inc tan r . (Ieremia 1, 6), iar Proorocul Iona fuge de misiune: Si s-a sculat Iona s fug la Tarsis, departe de Domnul (Iona 1, 3).

Fecioara Maria ins , desi uimit de alegerea pe care o face Dumnezeu cu ea, r spunde cu hot rare: Iat roaba Domnului. Fie mie dup cuvantul t u! Din nou versurile fratelui Traian Dorz sunt edificatoare; o adevarat teologie si argument de net g duit pentru cinstirea Maicii Domnului: In toti sfintii-a fost vreo pat / osandit -n vreun cuvant, / dar in tine, Preacurat , / numai rod din Duhul Sfant . Omeneste vorbind, ar fi putut si ea refuza avand toate motivele rationale. In primul rand, era singur , f r b rbat, ceea ce ar fi atras asupra ei mai intai dispretul din partea tuturor, iar apoi pierderea vietii prin omorare cu pietre.

In al doilea rand, care mam ar accepta s nasc un prunc despre care ar sti c , peste ceva vreme, oamenii l-ar omori, c ci Fecioara Maria, fiind crescut la Templu, cunostea Scripturile. Stia c dac accept , prin sufletul ei va trece sabie (Luca 2, 35). Stia c va avea de indurat durerea unei mame pentru fiul care, sub ochii ei, va fi dispretuit, neb gat in seam , b tut si chinuit, st puns pentru p catele oamenilor si zdrobit pentru f r delegi, adus spre moarte si omorat pentru mantuirea lumii (cf. Isaia 53).

Credinta ei, dragostea pentru Dumnezeu si pentru oameni, smerenia si ascultarea ei au f cut-o ins s dep seasc limitele ratiunii. Au f cut-o s nu priveasc la toate aceste suferinte ce-i st teau in fat , ci s accepte f r cartire si chiar cu bucurie s se fac voia lui Dumnezeu cu ea, iar omenirea s fie salvat . De aceea rosteste acele frumoase cuvinte la intalnirea cu verisoara sa, Elisabeta: M reste sufletul meu pe Domnul si s-a bucurat duhul meu de Dumnezeu, Mantuitorul meu, c a c utat spre smerenia roabei Sale. C iat de acum m vor ferici toate neamurile (Luca 1, 46-48).

Pentru...