S-a intamplat in 12 aprilie 1935: S-a stins din viata, la Cairo Egipt, Gheorghe Banciulescu. Gheorghe Banciulescu s-a nascut la 28 decembrie 1898. Fiul maiorului cu acelasi prenume a absolvit Liceul Militar din Iasi, orasul natal, si coala militara de ofiteri de infanterie din Botosani. Dupa ce s-a distins in batalii istorice in []The post S-a intamplat in 12 aprilie 1935 appeared first on Jurnal Spiritual.

S-a intamplat in 12 aprilie 1935 was first posted on aprilie 12, 2021 at 5:31 am. 2020 Jurnal Spiritual. Use of this feed is for personal non-commercial use only. If you are not reading this article in your feed reader, then the site is guilty of copyright infringement. Please contact me at ionutalexpanait@gmail.comS-a intamplat in 12 aprilie 1935: S-a stins din viata, la Cairo Egipt, Gheorghe Banciulescu. Gheorghe Banciulescu s-a nascut la 28 decembrie 1898. Fiul maiorului cu acelasi prenume a absolvit Liceul Militar din Iasi, orasul natal, si coala militara de ofiteri de infanterie din Botosani. Dupa ce s-a distins in batalii istorice in Primul Razboi Mondial, s-a indreptat spre arma la a carei glorie avea sa puna un umar puternic aviatia. La numai doi ani de la obtinerea brevetului de pilot incepe sa pregatesca el insusi noi promotii de zburatori. Din toamna anului 1923 publicatiile nu contenesc in a aduce in fata opiniei publice numele capitanului aviator Gheorghe Banciulescu. Intre timp trecuse, al doilea in promotie, si examenul de observator. In 1925 receptioneaza la Paris, ca pilot de incercare, zeci si zeci de avioane Potez-15. Pilotii si specialistii francezi sunt fascinati de zborurile romanului. Este un adevarat maestru. Dar avea sa vina anul 1926, cu acel 12 septembrie negru, cand in timpul unui raid, Paris Bucuresti, ce se vroia o performanta in depasirea recordului mondial de viteza pe mari distante, avionul Potez-25 se prabuseste, izbindu-se violent de o culme, din cauza conditiilor meteo complet nefavorabile. Temerarul pilot va ramane fara ambele picioare, amputate in spitalul Rymarov. Protezele din lemn ii dau dureri cumplite la mers. Le schimba, in Germania, cu altele din aluminiu. i dupa numeroase incercari, dovedind o vointa aproape supraomeneasca, dublata de un curaj iesit din comun, tanarul chipes, inalt, bine legat, cu fruntea lata, impodobita de un par bogat, cu ochi mari, caprui, isi incearca mai intai pe automobil, apoi pe avion, reflexele. Zboara din nou, spre stupefactia intregii lumi. i nu oricum. Incepe seria raidurilor in marile orase si capitale ale tarilor europene. Timp de noua zile consecutiv se afla in alt oras, la distante de sute si mii de kilometri. Zboara in Orientul Apropiat. Devenit secretar general al Aeroclubului Roman, colinda lumea. Dar nu ca pasager, ci la mansa...