5 Pentru acel cu inima sincer , Domnul are totdeauna har. Pentru acel care are lacrimi amare, Domnul are totdeauna mil , si pentru acel care doreste o imp care cu Dumnezeu, El are totdeauna timp s -l astepte, s -l primeasc , s -l asculte Vino si vei vedea. 6 Iat un lucru mai de pret ca orice altceva pentru []5 Pentru acel cu inima sincer , Domnul are totdeauna har. Pentru acel care are lacrimi amare, Domnul are totdeauna mil , si pentru acel care doreste o imp care cu Dumnezeu, El are totdeauna timp s -l astepte, s -l primeasc , s -l asculte Vino si vei vedea.6 Iat un lucru mai de pret ca orice altceva pentru orice ucenic care se stie cu un p cat pe constiinta sa, cu o lep dare de Domnul cunoscut , sau necunoscut , cu o ruptur in relatiile sale cu Hristos. Acum este momentul refacerii acestei rupturi. Acum trebuieste f cut neap rat revenirea la starea de p rt sie intrerupt , la refacerea unit tii dezbinate la inchegarea dragostei si increderii zdruncinate. Acum este cea mai neap rat trebuint s fie f cut aceasta. De asta are nevoie si ucenicul zdrobit si Samariteanul milostiv. 7 S nu poti dormi, s nu poti manca, s nu poti face nimic-nimic, pan cand nu vei face imp carea aceasta cu Hristos, cu fratii t i si cu constiinta ta, care nu-ti mai tace, dac ai fost sau dac mai vrei s fii, un ucenic al lui Iisus. F r aceast refacere a unit tii tale cu Iisus si cu fratii nu te insela, nu se mai poate s fii un ucenic al Lui. Caut neap rat si cat mai grabnic, explicatia ta cu Dumnezeu! Si refacerea unit tii tale cu inv t tura si p rt sia fratilor. Dac nu vrei s mori pierdut.8 Diavolul intervine chiar si in aceast lucrare de poc int cu soapta ucigas nu te gr bi, mai las , ai vreme. Fiindc stie ucigasul c orice poc int amanat creste in gravitatea ei pentru Dumnezeu si scade in imp r tia ei pentru om. Constiinta impov rat , cu cat strig mai indelung, sl beste mai tare, sub p catul care cu cat este mai t inuit, cu atata ii devine constiintei mai ap s tor. Pan cand o in buse de tot.9 Cand constiinta omului ajunge in busit de p cat, atunci nemaiavand cine s -l mustre din l untrul s u, sufletul v zut nu mai tine seama de nici o mustrare dinafara lui. Nemaiavand intelepciunea smereniei, ii r mane numai nebunia trufiei. T inuindu-si c derea in care este...