Aceasta e ceea ce am voit sa spun despre rautatea pacatului. Dumnezeu Insusi sa-ti descopere si sa te invete, iubite suflete, prin Duhul Sau cel Sfant, ca sa cunosti ce este pacatul inaintea Lui. O, daca Duhul ti-ar putea destepta constiinta, ca sa vezi cat de pacatos este pacatul, caci el este o povara si []Aceasta e ceea ce am voit sa spun despre rautatea pacatului. Dumnezeu Insusi sa-ti descopere si sa te invete, iubite suflete, prin Duhul Sau cel Sfant, ca sa cunosti ce este pacatul inaintea Lui. O, daca Duhul ti-ar putea destepta constiinta, ca sa vezi cat de pacatos este pacatul, caci el este o povara si o durere pentru Dumnezeu!Mai departe, vom spune ca unele pacate sunt indeosebi insultatoare si ocaratoare pentru Dumnezeu.

Din versetul nostru de la inceput, putem vedea deslusit un lucru: greutatea pacatului. Nu exis ta pacate usoare. Toate pacatele sunt mari. Sunt totusi mai multe feluri de vini. Unele pacate le intrec pe altele in vinovatia lor. Ar fi nedrept sa zici ca un gand pacatos e tot asa de vinovat ca si o fapta pacatoasa. O idee scarboasa, marsava este pacatoasa, cu totul pacatoasa si foarte pacatoasa, insa totusi, o fapta urata ajunge la un mai inalt grad de vina.

Sunt unele pacate care Il intarata pe Dumnezeu la manie. In legatura cu textul nostru, citim ca acest lucru il face mai ales:DesfranareaPoporul evreu apare pe timpul lui Amos foarte desfranat si cu totul inghitit de placerile josnice ale necuratiei.

Acesta este si marele pacat al zilelor noastre. Strazile la miezul noptii, filmele si romanele picante, barurile si teatrele usoare, iadul din atatea familii, procesele de divort marturisesc indestul despre pacatul acesta devenit modern. Eu nu zic mai mult. Fiecare sa-si tina corpul in curatenie, caci necuratia este un pacat greu inaintea lui Dumnezeu.

AsuprireaEste, dupa profetul nostru, alt pacat care Il intarata la manie pe Dumnezeu. Profetul vorbeste despre vanzarea sarmanilor pentru o pereche de sandale; vorbeste despre vaduve necajite, de orfani si de muncitori care trebuie sa munceasca din greu pe degeaba.

Este oare acest pacat mai putin rar in zilele noastre? Cati negustori nu fac milostenie din castiguri nedrepte si inselaciuni! Cate societati si particulari nu se indeletnicesc cu imprumutul de bani, luand de la amaratii care le cad in mana dobanzi peste dobanzi? S-ar putea spune ca spiritul nedreptatii si asupririi aproapelui stapaneste ca si in timpul lui Amos, daca nu si mai mult.

Sa luam seama sa nu fim nedrepti, caci toti aceia carora asuprirea le slujeste drept unealta, ca si cei care sunt nedrepti, nu vor mosteni Imparatia lui Dumnezeu.

Inchinarea la idoliEste, la randul sau, o mare uraciune si deosebit de jignitoare pentru Dumnezeu. Cand cineva este robul mancarii si bauturii, robul banului si al averii, robul trupului sau al iubirii de lume si al prea marii alipiri si iubiri de ceea ce este pamantesc si firesc si traieste pentru acestea, si nu pen tru Dumnezeu atunci pacatuieste prin idolatrie. Este un vrajmas al Crucii lui Hristos. Sfarsitul lui este pierzarea, precum este scris (Flp 3, 19).

LacomiaEste, de obicei, nedespartita de tovarasele ei: nedreptatea, inselaciunea si furtul; este iarasi un pacat urat inaintea lui Dumnezeu. Cel lacom nu cunoaste nici rusinea si nici frica. Este o pacatuire cu voia, de aceea este un pacat greu, un pacat strigator la cer, care-L oboseste pe Dumnezeu prin greutatea lui si atrage dupa sine mania Lui.

Mai este apoi:Zgarcenia,care se plange de putinul castig , pentru a strange banul la care se inchina, si a nu da nimanui nimic. Lipsit de mila, zgarcitul nu vrea sa vada suferinta aproapelui si sa aline durerea celui lipsit, de aceea si el va fi lipsit de mila Este un pacat greu, asupra caruia...