Cum m-a zidit lectura de azi din Sf. Scriptura? Puritatea trupeasca este o virtute suprema, ce ne apropie de ingeri si care poate fi in sine un substitut pentru alte virtuti. Astazi in a doua zi din saptamana urcusului duhovnicesc, ni se pune in fata pilda celor zece fecioare. Pilda celor zece fecioare insa a []Cum m-a zidit lectura de azi din Sf. Scriptura?Puritatea trupeasca este o virtute suprema, ce ne apropie de ingeri si care poate fi in sine un substitut pentru alte virtuti. Astazi in a doua zi din saptamana urcusului duhovnicesc, ni se pune in fata pilda celor zece fecioare. Pilda celor zece fecioare insa a spus-o pentru a ne indemna spre milostenie si in acelasi timp spre a ne invata sa fim cu totii gata inainte de sfarsitul vietii. Domnul spune pilda aceasta. Pe cinci din ele le numeste intelepte, caci impreuna cu fecioria au avut si multul si imbelsugatul untdelemn al milosteniei. Pe celelalte cinci le numeste nebune, caci desi ele aveau virtutea fecioriei, nu aveau in aceeasi masura si milostenia. Iata ce spune Sfantul Serafim de Sarov despre aceasta pilda:Unii afirma ca lipsa untdelemnului fecioarelor nebune simbolizeaza lipsa faptelor bune pe parcursul vietii. Aceasta interpretare nu este tocmai una corecta. Cum pot fi acestea lipsite de fapte bune daca, desi nebune, sunt numite inca fecioare? Puritatea trupeasca este o virtute suprema, ce ne apropie de ingeri si care poate fi in sine un substitut pentru alte virtuti. Cu smerenie, indraznesc sa spun, ca de fapt acestea erau lipsite de harul Dumnezeiesc al Sfantului Duh. Fecioarele, conduse de nebunia spirituala au crezut ca facerea de bine este singurul scop al crestinismului.

Au savarsit fapte bune si prin aceasta L-au ascultat pe Domnul, insa nu s-au ingrijit din timp sa vada daca au primit harul Sfantului Duh. Iar untdelemnul pe care nu il aveau fecioarele nebune tocmai aceasta reprezinta. Au fost socotite nebune pentru ca au uitat de rodul virtutilor atat de necesar, harul Sfantului Duh, fara de care si cu care nimeni nu a fost si nici nu va fi mantuit vreodata, intrucat prin Sfantul Duh fiecare suflet isi are viata si este inaltat...