S-a intamplat la 9 octombrie 1890, 9/21: Au inceput lucrarile la podul de la Cernavoda, un complex de poduri feroviare peste Dunare, Balta Ialomitei si bratul Borcea intre Cernavoda si Fetesti, lucrare proiectata si condusa de inginerul Anghel Saligny (va fi inaugurat la 14/26.

IX.1895); in lungime totala de 4037 m, era, la vremea aceea, cel []The post S-a intamplat la 9 octombrie 1890, 9/21 appeared first on Jurnal Spiritual.

S-a intamplat la 9 octombrie 1890, 9/21 was first posted on octombrie 9, 2020 at 1:44 am. 2020 Jurnal Spiritual. Use of this feed is for personal non-commercial use only. If you are not reading this article in your feed reader, then the site is guilty of copyright infringement. Please contact me at ionutalexpanait@gmail.comS-a intamplat la 9 octombrie 1890, 9/21: Au inceput lucrarile la podul de la Cernavoda, un complex de poduri feroviare peste Dunare, Balta Ialomitei si bratul Borcea intre Cernavoda si Fetesti, lucrare proiectata si condusa de inginerul Anghel Saligny (va fi inaugurat la 14/26.

IX.1895); in lungime totala de 4037 m, era, la vremea aceea, cel mai lung pod din Europa. Construirea unui pod de cale ferata peste Dunare care sa lege ara Romaneasca de Marea Neagra devenise necesara inca din timpul domniei lui Barbu tirbei. In anul rascumpararii liniei Cernavoda-Constanta (mai precis, la 10 decembrie 1882), guvernul roman lanseaza un concurs international pentru proiectarea a doua poduri mari peste Dunare si peste bratul Borcea, pe linia Cernavoda-Fetesti. Dar nici unul dintre cele opt proiecte prezentate comisiei de examinare, in anul 1883, de firme din Franta, Germania, Elvetia si Belgia nu a fost acceptat. Dupa trei ani, in 1886, are loc un al doilea concurs, la care participa cinci firme, dar rezultatul ramane acelasi. Intr-un moment de stralucita inspiratie, comisia ii propune lui Anghel Saligny sa prezinte un proiect. In decembrie 1887, guvernul, prin Ministerul Lucrarilor Publice, il insarcineaza oficial pe Saligny cu elaborarea proiectului liniei Fetesti Cernavoda. E o decizie surprinzatoare, tinand seama de faptul ca numai cu cativa ani in urma acelasi minister refuzase sa ia asupra sa raspunderea executarii unor tabliere mici, lucrarea fiind preluata de firme particulare. Inainte de a incepe proiectarea, Anghel Saligny isi formeaza o echipa de ingineri specialisti de la coala Nationala de Poduri si osele, printre care Ion Baiulescu, N. Herjeu, t. Gheorghiu, Alex. Badescu, V. Christescu, Gr. Cazimir, P. Zahariade si altii, adusi mai tarziu. O data rezolvate toate problemele de ordin tehnic si economic, echipa de specialisti isi incepe practic activitatea de proiectare, reusind, dupa o munca intensa, sa termine, la 1 decembrie 1889, elaborarea formei finale a proiectului. Dupa numai un an (la 9 octombrie 1890), timp in care au fost repartizate si demarate lucrarile de pregatire, a inceput si lupta pentru invingerea greutatilor aparute in executie. Un lucru care nu trebuie omis ar fi faptul ca terasamentele liniei ferate Fetesti Cernavoda, care leaga intre ele podurile lui Anghel Saligny, au constituit la vremea lor cea mai mare si cea mai importanta lucrare de terasamente realizata in tara noastra. Una peste alta, lucrarile la podurile dunarene au durat cinci ani. Ziarul Times scria: o realizare surprinzatoare la Cernavoda , iar Ilustrazione Italia afirma: e o lucrare care poate fi luata ca model chiar si de alte tari, cu mijloace tehnice mai inaintate . Legatura feroviara dintre Fetesti si Cernavoda are o...