S-a intamplat la 24 octombrie 1983: A murit inginerul Elie Carafoli, fondator al scolii aerodinamice romanesti; a realizat, printre altele, in 1928, profilurile aripilor cu bordul de fuga rotunjit, denumite profilurile Carafoli ; membru al Academiei Romane; a proiectat impreuna cu francezul L. Virmoux primul avion de vanatoare romanesc, construit in 1930, de Industria Aeronautica Romana []The post S-a intamplat la 24 octombrie 1983 appeared first on Jurnal Spiritual.

S-a intamplat la 24 octombrie 1983 was first posted on octombrie 24, 2020 at 4:38 am. 2020 Jurnal Spiritual. Use of this feed is for personal non-commercial use only. If you are not reading this article in your feed reader, then the site is guilty of copyright infringement. Please contact me at ionutalexpanait@gmail.comS-a intamplat la 24 octombrie 1983: A murit inginerul Elie Carafoli, fondator al scolii aerodinamice romanesti; a realizat, printre altele, in 1928, profilurile aripilor cu bordul de fuga rotunjit, denumite profilurile Carafoli ; membru al Academiei Romane; a proiectat impreuna cu francezul L. Virmoux primul avion de vanatoare romanesc, construit in 1930, de Industria Aeronautica Romana Brasov; a publicat Tratat de aerodinamica , considerat o opera clasica in domeniu). Elie Carafoli, inginer, creatorul scolii romanesti de aerodinamica, s-a nascut la 15 septembrie 1901, in orasul Veria, de langa Salonic, Grecia.

A urmat cursurile colii Comerciale romane din Salonic, cursurile Liceului Gheorghe Lazar din Bucuresti si pe cele ale Liceului de la Manastirea Dealu, apoi Institutul Politehnic din Bucuresti, pe care l-a absolvit in 1923, luandu-si licenta in stiintele fizico-matematice. A primit o bursa de studii intre anii 1924-1928 la Universitatea Sorbona, unde a studiat stiintele fizico-matematice. In 1928 obtine, la Paris, titlul de doctor in stiinte fizice cu teza Contributii la teoria sustentatiei in aerodinamica . Activitatea stiintifica si-a inceput-o la catedra de Mecanica fluidelor de la Sorbona, fiind colaborator, in acelasi timp, al Institutului Aeronautic de la Saint-Cyr al Sorbonei, unde lucreaza sub conducerea profesorului Albert Toussaint si intreprinde o serie de cercetari privind teoria si trasarea profilurilor aerodinamice.

Impreuna cu profesorul Albert Toussaint publica trei comunicari si realizeaza o cuva de vizualizare a miscarii fluidelor in jurul corpurilor specifice aviatiei (cuva Toussaint-Carafoli ), conform volumului Inventii si prioritati romanesti in aviatie , de ing. Constantin C. Gheorghiu (Editura Albatros, Bucuresti, 1979). Cu aceasta a efectuat numeroase experiente, elaborand teorii originale. Dintre lucrarile sale este de amintit studiul privind aripile de anvergura finita si trasarea unor profile aerodinamice, care ii poarta numele Profilele Carafoli . Pe langa activitatea stiintifica, a desfasurat si activitate didactica, ca asistent al celebrului profesor Paul Painleve, la Catedra de Mecanica Fluidelor de la Sorbona. Revenit in tara in anul 1928, este numit profesor la Politehnica din Bucuresti si, in acelasi timp, inginer-sef al Serviciului de studii si constructii la Industria Aeronautica Romana din Brasov (IAR). De numele sau se leaga inaugurarea primului curs de aerodinamica si mecanica avionului la Politehnica din Bucuresti, curs pe care avea sa-l predea timp de 48 de ani. Cu ajutorul colaboratorilor sai a realizat prima suflerie aerodinamica subsonica din sud-estul Europei, intrata in functiune in 1930 si inaugurata oficial in 1931. Ulterior, a fost sef de catedra la Institutul Politehnic din Bucuresti, precum si director al Institutului de Mecanica Aplicata. Incepand din 1929, impreuna...