Duminica dinaintea Praznicului Nasterii Domnului nostru Iisus Hristos aduce in amintirea noastra pe cei care s-au facut parinti ai lui Hristos, care au nascut pe Hristos in inimile oamenilor din vremea lor, cei care au construit in constiinta generatiilor credinta dorului dupa Mesia, a asteptarii unui Rascumparator care va veni sa reaseze pe oameni intr-o []Duminica dinaintea Praznicului Nasterii Domnului nostru Iisus Hristos aduce in amintirea noastra pe cei care s-au facut parinti ai lui Hristos, care au nascut pe Hristos in inimile oamenilor din vremea lor, cei care au construit in constiinta generatiilor credinta dorului dupa Mesia, a asteptarii unui Rascumparator care va veni sa reaseze pe oameni intr-o relatie normala, edenica cu Dumnezeu. Pe toti acesti parinti sfinti ai poporului evreu, ai omenirii ii pomenim astazi, pentru ca urmatoarea sarbatoare este cea insasi a Intruparii lui Hristos, a Nasterii Domnului nostru Iisus Hristos.

In ziua aceasta auzim Evanghelia cu arborele genealogic al lui Hristos, cu stramosii Lui dupa trup (Matei 1, 1-25). Evanghelistul Matei, care era un evreu si a scris Evanghelia in limba aramaica pentru poporul sau, pentru evrei, a vrut sa faca cunoscut acestora, dupa multe cercetari, ca Iisus Hristos din Nazaretul Galileii, Care S-a nascut in Betleem, tinta tuturor profetiile mesianice din vechime, Isi trage obarsia din Avraam, din David si din toti cei pe care lista celor de trei ori cate 14 neamuri i-a pus inaintea lor ca marturie a descendentei lui Iisus Hristos din Avraam. Asta inseamna ca El poarta in Sine toata umanitatea, poarta in Sine toata populatia acelor locuri, tot poporul ales, dar si lumea intreaga. Caci in cadrul genealogiei am observat si nume care erau din afara poporului Israel. Asta inseamna ca Hristos Isi trage radacinile din lumea intreaga, pentru ca El Insusi a creat-o prin cuvantul Sau.

In continuare, dupa ce auzim genealogia, evanghelistul Matei arata cum a fost nasterea Mantuitorului. Dar nasterea acest adversativ inseamna ca nasterea lui Iisus Hristos a fost altfel decat au fost celelalte nasteri pe care evanghelistul le-a enumerat: Avraam a nascut pe Isaac, Isaac a nascut pe Iacov si asa mai departe. Ci iar sau dar inseamna ca nasterea lui Iisus a fost altfel, adica El n-a fost nascut dupa principiile firii pamantesti, dupa regula unei familii pamantesti, adica din tata si mama pamantesc, ci El este nascut din Tata din veci fara mama si in timp din mama fara de tata. S-a nascut din Sfanta Fecioara Maria, de la Duhul Sfant, fara sa aiba ea legatura cu barbat, de aceea nasterea Lui a fost altfel decat...